حمله داعش به سربازان مصری در سینا

حمله داعش به سربازان مصری در سینا
يکشنبه 28 تير 1394 - 14:58

به گفته ارتش مصر سه سرباز در حملات موشکی تروریستها به یک پست ایست و بازرسی نظامی در سینا کشته و چهار سرباز دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی موسوم "ولایت سینا" شاخه مصری گروه وهابی تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی، مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت.
ارتش مصر نیز با صدور بیانیه ای کشته و مجروح شدن سربازان خود را بر اثر اصابت یک خمپاره بی هدف به اطراف یکی از کمینهای امنیتی در منطقه شیخ زوید تأیید کرد.
ارتش در این بیانیه تأکید کرد که به حملات خود به عناصر تروریستی در منطقه شیخ زوید و تعقیب آنها ادامه می دهد.
ارتش مصر همچنین خاطرنشان کرد که در حمله به مخفیگاه عناصر تروریستی 20 نفر از آنها را به هلاکت رسانده است. سخنگوی ارتش نیز فیلمی را از حمله به یک ساختمان و دو کامیون در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرده است.
گروه تروریستی داعش پنج شنبه گذشته با انتشار تصاویری مسؤولیت حمله موشکی به یک ناوچه مصری در مقابل شهر ساحلی رفح در شمال سینا را بر عهده گرفت. این نوع حمله از سوی گروه تروریستی داعش در طول دو سال گذشته از درگیری با ارتش مصر در سینا بی سابقه است.
که شمال سینا کانون اصلی درگیری های ارتش مصر و گروههای مسلح از ژوئیه 2013 تا کنون است، در این درگیریها یکصد نفر از نیروهای ارتش و پلیس مصر کشته شده اند.
مسؤولیت اغلب این حملات را گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" بر عهده گرفته است این گروه پس از اعلام وفاداری به گروه داعش نام خود را به "ولایت سینا" تغییر داد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها