اعتراض فرانسوی‌ها به "قرق" ساحلی پادشاه عربستان

اعتراض فرانسوی‌ها به
يکشنبه 28 تير 1394 - 22:29

قرق شدن یک ساحل عمومی به منظور حفظ امنیت پادشاه عربستان، باعث خشم و اعتراض شماری از مردم این منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیلیپ کاستانه" از مسئولین منطقه ساحلی "گراس" در جنوب فرانسه اعلام کرد که اطراف ویلای خاندان سعودی در زمان اقامت تابستانی "ملک سلمان" پادشاه عربستان که از دوشنبه آغاز می شود، قرق خواهد بود.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: به محض ابلاغ زمان ورود هواپیمای پادشاه از سوی گارد پادشاهی عربستان، پلیس از 24 ساعت قبل از آن به دلایل امنیتی از ورود اشخاص به ساحل تا پایان مدت اقامت ملک سلمان جلوگیری خواهد کرد.

نیروی دریایی فرانسه نیز غواصی تا عمق سیصد متری آبهای اطراف ویلای آل سعود تا مسافت یک کیلومتر از ساحل در خلیج گوان در منطقه فالوریس نزدیک شهر کن را ممنوع اعلام کرده است.  

تصمیم به ممنوعیت ورود اشخاص به ساحل "میراندل" باعث خشم مردم شده است. یکی از اهالی در این باره به فرانس پرس گفت: اینکه امنیت آنان را تامین کنند امری طبیعی است، اما باید به ما نیز اجازه شنا بدهند.

یک پرستار هم که برای شنا با فرزندانش به ساحل رفته بود گفت: آیا پادشاه عربستان یا هر میلیاردر بر عامه مردم ترجیح دارد؟

در همین حال، کارگران ویلای اختصاصی آل سعود از چهارشنبه اقدام به نصب نرده های آهنی از ورودی ویلا تا ساحل شنی نمودند، اما شهرداری به خاطر آن که اطلاعی در این باره دریافت نکرده بود، کار را متوقف ساخت. چند روز قبل نیز بلوک های بتونی در ساحل نصب شد تا بالابر در آن مستقر شود که این اقدام نیز بدون مجوز بود، اما شهرداری پس از وعده سعودی ها در مورد برداشتن بالابر قبل از ترک منطقه، با آن موافقت کرد. 

مطبوعات فرانسه نوشتند، بیش از 400 تن در این سفر پادشاه 79 ساله عربستان را همراهی می کنند.

پربیننده ترین خبرها