لیبی کشتی عناصر مسلح را به قعر دریا فرستاد

لیبی کشتی عناصر مسلح را به قعر دریا فرستاد
دوشنبه 29 تير 1394 - 12:48

یک کشتی حامل سلاح و شماری از عناصر مسلح نزدیک شهر بنغازی در شرق لیبی بمباران شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت لیبی در طبرق – که در سطوح بین الملل به رسمیت شناخته شده است - اعلام کرد که با یک فروند هواپیمای جنگنده یک کشتی را در نزدیکی شهر بنغازی در شرق لیبی هدف قرار داده و آن را به قعر دریا فرستاده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از ناصر الحاسی، سخنگوی نیروی هوایی دولت لیبی گفت: این کشتی به این دلیل هدف قرار گرفت که حامل عناصر مسلح، اسلحه و مهمات جنگی برای تروریستهای شرق کشور بود.
برخی شبکه های ماهواره ای عربی خبر بمباران این کشتی را در نزدیکی منطقه المریسه در شرق لیبی منتشر کردند با اینحال به جز دولت، هیچ منبع مستقل دیگری این خبر را تأیید نکرده است.
شایان ذکر است پس از آن که گروههای مسلح، طرابلس پایتخت لیبی را اشغال کرده و پارلمان خاص خود را تشکیل داده اند، اوضاع امنیتی این کشور رو به وخامت گذاشته است.
گروه موسوم به "فجر لیبی" متشکل از چند گروه مسلح تابستان سال گذشته طرابلس را اشغال و دولت رسمی این کشور را از آنجا بیرون کردند.
از آن زمان به بعد، این کشور کانون درگیری بین دو دولت شده است: یکی دولت رسمی این کشور که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده و مقر آن در طبرق است و دیگری دولت حاکم بر طرابلس است که از حمایت نیروهای موسوم به "فجر لیبی" برخوردار است و پارلمان خاص خود را تأسیس کرده است.
تعدای از گروههای لیبیایی به منظور تأسیس دولت وحدت ملی، توافقنامه ای را تحت نظارت سازمان ملل در کشور مغرب امضا کردند اما دولت حاکم بر طرابلس و گروه "فجر لیبی" این توافقنامه را تحریم کردند.
شورای امنیت سازمان ملل پیشتر با تأکید بر اینکه بحران لیبی راه حل نظامی ندارد، دو طرف را به همکاری در چارچوب پیشنهادات این سازمان فراخوانده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها