نماینده عراقی: دیدارهای بارزانی با قطری‌ها مشکوک است

نماینده عراقی: دیدارهای بارزانی با قطری‌ها مشکوک است
دوشنبه 29 تير 1394 - 13:05

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با انتقاد از سفر مستقیم وزیر خارجه قطر به اربیل، از "دیدارهای مشکوک" مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، با شخصیت هایی که به دشمنی با عراق معروفند، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عالیه نصیف با انتشار بیانیه اظهار داشت: وزیر خارجه قطر، دیروز در سفری رسمی به عراق، بی آن که به بغداد بیاید، مستقیم به اربیل سفر کرد و این اقدام، خلاف عرف دیپلماتیک تمام کشورهای جهان است.

وی افزود: هیچ جای جهان وزیر خارجه یک کشور دیگر، مستقیماً با هواپیمای خود به شهرستان های کشوری دیگر نمی رود و به همراه اعضای کابینه اش، با مسؤولان محلی دیدار نمی کند.

سومریه نیوز به نقل از نصیف تاکید کرد: ما قطر را سرزنش نمی کنیم، زیرا این کشور، به حمایت از گروهک های تندرو و تلاش برای فتنه انگیزی و ایجاد دودستگی در عراق و سایر کشورهای منطقه معروف است؛ اما نقش مشکوکی که دولت محلی (کردستان عراق) به عهده گرفته است محکوم می کنیم، دیداری توطئه چینانه که رویکردهایی تخریبی ضد دولت عراق را در لایه های خود پنهان کرده است.

وی در ادامه این سؤال را مطرح کرد که "آیا نخست وزیر و وزیر خارجه عراق، از قبل از این دیدار اطلاع داشتند؟ و آیا موضوع دیدار و اهداف آن را می دانند؟"

نصیف سپس از دولت عراق خواست اگر از این دیدار اطلاع نداشته است، به وزارت خارجه قطر یادداشت اعتراض بنویسد و این رفتار مشکوک را که با همه عرف های دیپلماتیک مغایر است، محکوم کند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نه تنها این منطقه را کشوری در داخل عراق تلقی می کند، بلکه تلاش می کند دیدارهایی مشکوک با نمایندگان کشورهایی انجام دهد که به دشمنی با عراق معروفند و این گونه رفتار، آشکارا توطئه ای ضد دولت و ملت عراق است.

"خالد العطیه" وزیر خارجه قطر، یک شنبه شب، برای دیدار با مسؤولان منطقه کردستان عراق، به اربیل سفر کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها