شورای امنیت جمع بندی مذاکرات وین را تصویب کرد

شورای امنیت جمع بندی مذاکرات وین را تصویب کرد
دوشنبه 29 تير 1394 - 17:45

العالم - شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز ( دوشنبه) جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، نشست شورای امنیت سازمان ملل در این باره عصر امروز آغاز شد و در آن قطعنامه لغو تحریم‌های ایران با ۱۵ رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب شد.

متن نهایی برنامه جامع اقدام مشترک هفته گذشته پس از مذاکرات سخت و طولانی میان نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 شامل آمریکا ، انگلیس ، چین ، روسیه ، فرانسه و آلمان به امضاء رسید.  

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران قطعنامه ای که امروز در شورای امنیت سازمان ملل در مورد لغو تحریم های ایران به رای گذاشته شد را در تاریخ شورای امنیت ملل متحد « منحصر به فرد» توصیف کرد و گفت: این قطعنامه نزدیک به 170 صفحه ای دارای ویژگی های مهمی است که همراه نامه کشورهای 1+5 به شورای امنیت ارائه شده است.

عراقچی امروز (دوشنبه ) گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این قطعنامه این است که برخلاف 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد نیست و دیگر فعالیت های صلح آمیز ایران به عنوان تهدیدی جهانی قلمداد نخواهد شد.

وی افزود: این قطعنامه به بند 25 منشور سازمان ملل و چند پاراگراف آن به بند 41 اشاره دارد. کلیت آن تحت فصل 41 منشور سازمان ملل نخواهد بود و دیگر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران به عنوان یک تهدید قلمداد نخواهد شد و این یک تحول اساسی است.

پربیننده ترین خبرها