هیکل: دشمنی آمریکا علیه ایران ادامه می‌یابد

هیکل: دشمنی آمریکا علیه ایران ادامه می‌یابد
سه شنبه 30 تير 1394 - 14:23

پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب با بیان اینکه سیاستهای آمریکا هیچگاه تغییر نکرده است تأکید کرد، دشمنی آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد حسنین هیکل" در مصاحبه با روزنامه "السفیر" لبنان، تنها چالش آمریکا در منطقه را جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر سلاحی اقتصادی وجود داشت که ایران را اذیت می کرد، این کشور سالهایی که محاصره اقتصادی شدت گرفته بود آسیب می‌دید.
وی افزود: اتفاق خوبی که در نتیجه مذاکرات بین آمریکا و ایران افتاد، این است که بعد از  لغو ممنوعیت اعمال شده از سوی آمریکا، مانع بزرگی که بین اروپا، آفریقا، آسیا و ایران وجود داشت شکست. البته با وجود این، دشمنی آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت.
هیکل خاطرنشان کرد: اکنون نوعی توافق حاصل شده که دیگر کشورهای بسیاری مجبور نیستند ممنوعیت‌های آمریکا را که قبلا اعمال شده بود، مراعات کنند. ‌
هیکل اظهار داشت: رسیدن اوباما به ریاست جمهوری، خود نشانه بحران تصمیم گیری و قدرتها در آمیکا است؛ طبیعی نیست که در کشوری که اکثریت آن سفیدپوست هستند، یک سیاهپوست با اکثریت آرا انتخاب شود .. اقلیت سیاهپوستان درآمریکا در طول تاریخ گرفتار تبعیض بودند. ساهپوستان تا همین لحظه در آمریکا 12 تا 14 درصد هستند و هیچ کلید قدرتی در آمریکا ندارند، و با تبعیض نژادی مواجهند.
این تاریخدان مشهور مصری اظهار داشت: قدرتهای واقعی در آمریکا هدف خاصی را دارند و اوباما صرف نظر از این موضوع که شکست خورده و یا پیروز شده باشد، نتوانسته این هدف را محقق کند.
وی افزود: آمریکا برای آنکه مقبول باشد در دنیا چهره دیگری را از خود نشان می‌دهد؛ به صورتیکه آنان هیچگونه مشکلی در خصوص تبعیض نژادی و یا مشکلات انسانی ندارند.
هیکل تأکید کرد: سیاستهای سابق آمریکا شکست خورد. این اوباما نیست که اوضاع را تغییر دارد؛ بلکه این تغییرها به خاطر این بود که کوبا ایستاد .. ایران ایستاد. هیچکدام از رؤسای جمهوری در آمریکا نتوانستند سیاستهای جدیدی اتخاذ کنند و اوضاع را تغییر دهند. هر رئیس جمهور جدید پس از رسیدن به قدرت با واقعیتهایی روبرو می شد که گزینه های قبلی او را ساقط می‌کرد.
هیکل اظهار داشت: می توانیم بگوییم که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران سبک خواهد شد .. ولی جنگ علیه نظام ایران ادامه خواهد یافت، و حتی اگر به شیوه سابق نباشد، باز هم ادامه خواهد یافت. ایرانی ها نیز این موضوع را می دانند.
وی افزود: آمریکا به بروز تحولات و باز شدن سیاستها داخل نظام ایران امید دارد؛ ولی نظام ایران کاری را که ما در مصر انجام دادیم، انجام نخواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها