نبیل رجب خواستار آزادی زندانیان سیاسی بحرین شد

نبیل رجب خواستار آزادی زندانیان سیاسی بحرین شد
پنج‌شنبه 1 مرداد 1394 - 11:24

العالم - نبیل رجب منتقد نظام حاکم بحرین که پس از 4 ماه حبس به جرم توهین به نهادی دولتی به تازگی از زندان آزاد شده ، معتقد است که نظام برای فراهم کردن زمینه مذاکره بین دولت و مخالفان و حل بحران سیاسی باید زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این فعال حقوق بشر در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشا تودی همچنین تاکید کرد که مبارزاتم برای تحقق حقوق بشر و دمکراسی در بحرین ادامه می دهم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های و دولت های غربی چشم خود را به روی مبارزات بحرینی ها برای دستیابی به حقوق و عدالت بسته اند ، درباره وضعیت حبس و آزادی خود گفت :  من دو سوم مدت دوره حبسم را سپری کردم و با عفو پادشاه آزاد شدم ولی به جرم توهین به نهادی دولتی حکم 10 سال زندان برایم صادر شده و پرونده های دیگری نیز در دستگاه قضائی دارم، همچنان ممنوع السفر هستم و امیدوارم که دیگر زندانیان سیاسی نیز همچون من آزاد شوند.

وی افزود: هم اکنون هزاران (فعال سیاسی) به علت مبارزات و انتقادشان از دولت در زندان به سر می برند. من امیدوارم که همه زندانیان سیاسی برای فراهم شدن زمینه مناسب مذاکره بین دولت و مخالفان و حل بحران آزاد شوند خصوصاً اینکه بحرین و دیگر کشورهای منطقه با خطر افراط گری و تروریسم مواجه هستند و بحرین در این شرایط به وحدت و اتحاد نیاز دارد ولی سیاست سرکوب هیچ کمکی نَه به دولت خواهد کرد نَه به ملت بحرین.  

رجب در باره رفتار با وی در زندان بیان کرد: اکثر 4 ماه حبسم را در سلول انفرادی به سر بردم . برخورد پلیس زندان، این بار در مقایسه با 2 سالی که قبلاً در زندان سپری کرده بودم ، بسیار بهتر بود ولی برخورد خوب پلیس با من به این معنی نیست که با دیگر زندانیان هم اینگونه رفتارمی کند. ما هم اکنون شکایت هایی درباره بدرفتاری با زندانیان و شکنجه آنها دریافت می کنیم و من تلاش خواهم کرد که دولت را برای آزاد کردن همه زندانیان سیاسی و فراهم شدن زمینه مناسب برای آغاز مذاکرات زیر فشار بگذارم.

این مبارز بحرینی درباره تلاش برای ادامه مبارزه و راههای آن یادآور شد : وضعیت فعالیت های اینترنتی در بحرین هم اکنون بسیار سخت و دشوار است. من دو باربه علت فعالیت در شبکه های اجتماعی بازداشت شدم. انتشار مطلبی مغایر با مذاق دولت در شبکه های اجتماعی حتی اگر این مطلب قبلاً در روزنامه منتشر شده باشد ، باعث صدور حکم حبس تا 10 سال برای منتشر کننده مطلب خواهد شد.

وی افزود: دولت بحرین تاب انتقاد را ندارد، در این زمینه بسیار ضعیف است و با تدوین قوانین مختلف ضعف انتقاد ناپذیری خود را بیش از پیش نشان می دهد. ما در بحرین حق نداریم از پارلمان یا دولت یا پلیس انتقاد کنیم . من با وجود همه این دشواری ها به فعالیت و مبارزاتم در زمینه حقوق بشر و دمکراسی ادامه خواهم داد و تلاش خواهم کرد که قوانین را حتی اگر مغایر با معیارهای بین المللی باشد ، تا حد امکان رعایت کنم . من همچنان در شبکه های اجتماعی فعال خواهم بود و به انتقاداتم ادامه خواهم داد و مبارزاتم برای حقوق بشر ادامه خواهد یافت.

حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین دوشنبه این هفته نبیل رجب فعال مدافع حقوق بشر بحرینی را به دلیل وضعیت وخیم جسمانی‌اش عفو و از زندان آزاد کرد.

آزادی نبیل رجب در حالی صورت گرفته است که دادگاه استیناف بحرین در اواسط ماه "می" حکم شش ماه زندان صادر شده علیه وی به اتهام توهین به دو وزارتخانه دفاع و کشور در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی توییتر را تایید کرده بود.

نبیل رجب فعال سیاسی بحرینی با دچار شدن به بیماری عفونی در زندان از مشکلات جدی جسمی رنج می برد. این فعال حقوق بشر به دلیل شرایط نامساعد در زندان‌های بحرین دچار بیماری شده و وضعیت جسمانی وی نامناسب گزارش شده است.

نبیل رجب فعال مدافع حقوق بشر بحرین پیش از این، پس از سپری کردن دو سال در زندان به دلیل شرکت در تظاهرات در ماه می 2014 آزاد شده بود. او از دوم آوریل گذشته به این سو بخاطر انتشار اخبار مربوط به حملات هوایی عربستان سعودی به یمن تحت بازجویی و بازداشت قرار داشت.

به گفته دادستانی کل بحرین، نبیل رجب از حملات عربستان سعودی به مردم یمن که بحرین نیز در آن مشارکت دارد، به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه نامشروع و ناقض قوانین بین الملل یاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها