دلارهای عربستان و سلاح های غرب علیه مردم یمن

دلارهای عربستان و سلاح های غرب علیه مردم یمن
پنج‌شنبه 1 مرداد 1394 - 14:56

العالم - دلارهای نفتی سعودی در سالهای اخیر بیش از هرزمان دیگری برای خرید اسلحه و تجهیزات نظامی از غرب هزینه شده و اکنون انبار های مهمات پرشده توسط غربی ها در عربستان یکی پس از دیگری بر سر مردم یمن فرو می ریزد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم از زمان تجاوز عربستان به یمن، نگاهها متوجه نقشی است که غربی ها چه در سطح سیاسی و چه کمک های لجستیکی و نظامی در این حملات برعهده دارند.

قراردادهای خرید سلاح بهترین شاهد و دلیل دست داشتن غرب در جنگ علیه یمن است که برخی آن را یک جنگ نیابتی به سرکردگی عربستان و به نفع کشورهای غربی که در خاورمیانه دارای منافع هستند می دانند.

پایگاه خبری الوقت در تحلیلی این زمینه نوشت : شرکت های تجاری و نفتی و پایگاههای نظامی غرب تنها راه تامین منافع خود را سرکوب هرگونه حرکت آزادی خواهانه ی مردمی می دانند و سیاست نابودی تفکر استقلال طلبانه با به کارگیری مزدوران آنها در قالب برخی دولت ها دنبال شده است.

درحالی که در طول سالیان عربستان قراردادهای متعددی با کشورهای صادرکننده اسلحه مخصوصا آمریکا، فرانسه و انگلیس امضاء کرده ، در سالهای اخیر این قراردادها رشد داشته  ، تا جایی که اکنون از ریاض به عنوان بزرگ ترین  وارد کننده اسلحه در دنیا یاد می شود و در تازه ترین قرارداد هم صد قایق پیشرفته و صدها تانک لئوپارد آلمانی برای تجهیز نیروی دریایی و زمینی خریداری کرده است.

آمار همچنین نشان می دهد که عربستان علاوه بر خرید جنگنده هایی با قیمت های نجومی،  سالانه  دهها میلیون دلار برای خرید سلاح های اعلام شده و اعلام نشده به جیب انگلیس و آمریکا روانه می کند.

اخیرا نیز وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد قصد دارد عربستان را به مجموعه ای از موشک های جدید پی وی وای 4 مجهز کند که می تواند به وسیله جنگنده حمل شود و اهداف مورد نظر را با دقت هدف قرار دهد.

این موشک که قادر به حمل 500  کیلوگرم مواد منفجره است، سال گذشته در نمایشگاه اسلحه ابوظبی، نظر سعودی ها را به خود جلب کرد.

درچنین شرایطی علی رغم آن که کشورهای غربی می کوشند با تبلیغات گسترده خود را نماینده صلح و آزادی ، مبارزه با تررویسم و جلوگیری از تفکر تروریستی معرفی کنند، نزد افکار عمومی جهان هر روز نقاب تازه ای از چهره غربی ها می افتد و طرح های خرابکارانه آنها در منطقه مشخص می شود.

درباره یمن نیز شواهد دروغ بودن ادعای  غربی ها به وضوح مشخص شده  که می توان در دو مورد آن را شرح داد:
اول : تجهیزات و امکانات نظامی که عربستان از کشورهای غربی خریداری کرده و می کند از جمله موشک های پی وی وای 4 همگی در تجاوز به یمن مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل نقش غربی ها در نابودی مردم یمن نقشی اساسی است و همه آنها در این جنایت ها مشارکت دارند.

دوم : حمایت نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی مدعی آزادی از عربستان ، مصداق بارز و نمونه حمایت از کشورهایی است که هیچ بویی از دموکراسی نبرده اند. حکومت های دیکتاتوری و پادشاهی موروثی که جز خاندان حاکمه کسی در آن آزادی ندارد و همین امر بر خلاف ادعاهای غرب است که خود را حامی دمکراسی معرفی می کنند.

پربیننده ترین خبرها