آیا هیلاری کلینتون دادگاهی می‌شود؟

آیا هیلاری کلینتون دادگاهی می‌شود؟
جمعه 2 مرداد 1394 - 22:40

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه فاش کرد که بازرسان وزارت دادگستری آمریکا، تشکیل پرونده کیفری برای هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا را خواستار شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درخواست پس از آن مطرح شد که در 29 ژوئن (9 تیر) یادداشتی توسط بازرسان کل وزارت امور خارجه و سازمان های اطلاعات آمریکا منتشر گردید. در این یادداشت آمده است که ایمیل خصوصی هیلاری کلینتون حاوی صدها نامه بوده که احتمالا برخی از آن ها محرمانه بوده است.

این یادداشت که برای "پاتریک کندی" معاون اداری وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شد، توسط بازرسان کل تحریر شده است. این افراد بازجویانی داخلی هستند که در چارچوب آژانسی دولتی فعالیت می کنند.

هیلاری کلینتون، سناتور سابق، بانوی اول اسبق آمریکا و نمایندۀ حزب دموکرات در انتخابات سابق ریاست جمهوری آمریکاست. وی رقبای سیاسی خود را به پرونده سازی در خصوص ایمیل شخصی اش به منظور کاستن از شانس برنده شدن وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم کرده است.

کلینتون، شانس اول کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال آیندۀ آمریکاست.

به نوشته نیویورک تایمز، مسئولان بلندپایه وزارت دادگستری هنوز درباره تشکیل پرونده به منظور تحقیق در این زمینه، تصمیمی اتخاذ نکرده اند.

هیلاری کلینتون در فاصله سال های 2009 تا 2013، برای ارسال نامه های وزارت خارجه به کارمندان و شخصیت های دیگر از ایمیل شخصی خود استفاده کرده است، اما وی تاکید می کند که در ایمیل او، هیچ اطلاعات سری و محرمانه وجود نداشته است.

هیلاری کلینتون، برای اثبات گفته های خود، بیش از 55 هزار صفحه از 30 هزار نامه رسمی خود را منتشر کرد. البته متن برخی از این نامه ها به سبب دارا بودن اطلاعاتی حساس، پیش از انتشار توسط مسئولان دولتی بازنویسی شد.

هیلاری همچنین اعلام کرد که 30 هزار نامه خصوصی را نیز پاک کرده است. وی همچنین اطلاعاتی درباره خدمتکار ویژه اش (سرور) را پس از ارائه نامه های رسمی اش به وزارت خارجه، پاک کرد.

نیویورک تایمز، تاکید کرد که این یادداشت را از یک مسئول برجسته دولتی به دست آورده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها