دستگیری 2 زن داعشی و لو رفتن نقشه جدید داعش در مغرب

دستگیری 2 زن داعشی و لو رفتن نقشه جدید داعش در مغرب
شنبه 3 مرداد 1394 - 14:09

پلیس مغرب، یک گروهک داعشی را که در پی اعلام این کشور به عنوان یکی از ولایت های داعش به سرکردگی ابوبکر بغدادی بود، شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هنوز چند روز از شناسایی گروهک موسوم به "گروهک هشت" در مغرب نگذشته بود که دو زن ِ دیگر از اعضای این گروهک در استان طنجه شناسایی و دستگیر شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور مغرب، تحقیقات گسترده ای که درباره اعضای گروهک هشت صورت گرفت، زمینه شناسایی دو زن دیگر را در منطقه عروس الشمال، فراهم کرد. این دو زن، پیش از این، در اردوگاه های تشکیلات القاعده در افغانستان و پاکستان فعالیت می کردند، و اکنون ارتباط آن ها با گروهک هشت، مشخص شد.

سایت مغربی هسپرس به نقل از بیانیه وزارت کشور تاکید کرد، سرکردۀ این گروهک تروریستی، با سرکردگان میدانی مغربی داعش تماس برقرار کرده و در پی اعلام کشور مغرب به عنوان "ولایت مغرب"، وابسته به حکومت گروه تروریستی داعش بود.

سرکرده این گروهک همچنین در پی تشکیل گردانی نظامی در جنوب مغرب بود و برای این کار اشخاصی را در نظر گرفته بود که در اردوگاه های داعش آموزش دیده بودند.

وی قصد داشت، با استفاده از این گردان، عملیاتی تروریستی شامل ترور مسؤولان امنیتی و سیاسی را در دستور کار قرار دهد و برخی از مراکز حساس دولتی را هدف قرار دهد.

سرکردۀ این گروهک همچنین قصد با هماهنگی سرکردگان ِ میدانی داعش، سلاح های سنگین در اختیار گردان خود قرار دهد.

وزارت کشور مغرب تاکید کرد که پس از بازجویی های لازم، این افراد محاکمه خواهند شد.

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها