روایت مجتهد از نقشه عربستان و امارت درباره یمن

روایت مجتهد از نقشه عربستان و امارت درباره یمن
شنبه 3 مرداد 1394 - 22:22

العالم - مجتهد، فعال سیاسی توییتری مشهور عربستانی در صفحه شخصی خود نوشت: امارات و عربستان قصد دارند یمن را دوباره تجزیه کنند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد می افزاید: در حال حاضر احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح و عمار برادرزاده اش در امارات به سر می برند و امارات به آن ها با نظارت و مجوز محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی اجازه می دهد با پدرشان و ارتش طرفدار وی و همچنین انصارالله هماهنگی داشته باشند.

 مجتهد در صفحه شخصی خود در توییتر می نویسد: با وجود رفتارهای مشکوک امارات در خصوص یمن و مسائل دیگر، عربستان به دلیل روابط ویژه محمد بن زاید (ولیعهد ابوظبی) و محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه عربستان، از این مسائل چشم پوشی می کند.

 این فعال مشهور عربستانی، در ادامه این سئوال را مطرح می کند که "محمد بن زاید چگونه می تواند میان مشارکت صادقانه در ائتلاف ضد یمن و پناه دادن به این افراد موازنه ایجاد کند؟" و می نویسد: طرح واقعی محمد بن زاید تجزیه دوباره یمن با هماهنگی علی عبدالله صالح است.

این فعال سیاسی عربستانی خاطر نشان کرده که انور قرقاش وزیر اماراتی و از جمله افراد نزدیک به محمد بن زاید اخیرا عکسی منتشر کرده که در آن پرچم امارات و پرچم جدایی طلبان یمن در آن به چشم می خورد.

مجتهد می نویسد: محمد بن زاید، طحنون برادرش را قبلا برای دیدار با محمد بن سلمان به فرانسه فرستاده و به او پیشنهاد سرمایه گذاری های بزرگ داده بود و با اینکه اوضاع در یمن بسیار آشفته و به هم ریخته است، اما نشانه هایی وجود دارد که ثابت می کند بن سلمان با طرح بن زاید برای تجزیه یمن موافق است و محمد بن نایف ولیعهد عربستان نیز از ترس از دست دادن مقامش جرات مخالفت با این کار را ندارد.

این فعال عربستانی پیش از این فاش کرده بود که بن زاید سعی می کند تا خود را به محمد بن سلمان نزدیک کند، زیرا افراد نزدیک به بن زاید می گویند محمد بن سلمان طرح های درازمدتی دارد و بالاخره محمد بن نایف را از قدرت کنار می گذارد و به همین دلیل به جای سرمایه گذاری بر محمد بن نایف ولیعهد کنونی، سعی می کنند بر محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سرمایه گذاری کنند.

مجتهد خاطر نشان کرده که بن زاید به همین دلیل شروع به تقویت روابط خود با محمد بن سلمان کرده و به او توصیه شده با اهالی رسانه نزدیک به او در عربستان مانند عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی و عبدالرحمن الراشد و ترکی الدخیل روابط خوبی داشته باشد و از سوی دیگر بن زاید خوب می داند که محمد بن سلمان به این گروه اطمینان دارد و برای پیشنهادهای آن ها ارزش قائل است.

پربیننده ترین خبرها