صحنه‌هایی دردناک از کشتار در "قانای یمن"

دوشنبه 5 مرداد 1394 - 13:26

منابع یمنی، تصاویر و فیلمهایی را از جنایت اخیر عربستان سعودی در کشتار شهروندان در یکی از مناطق مسکونی منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنایت جمعه گذشته در یکی از مناطق مسکونی اطراف شهر "مخا" روی داد؛ جنایتی که تصاویر و صحنه‌های آن بی‌شباهت به جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار اهالی "قانا" نیست.
شهر مخا از توابع استان تعز در غرب یمن است؛ و شهرک مذکور مربوط به مهندسان و کارمندان نیروگاه گازی تولید برق در شهر مخا است.
این حمله جنایتکارانه جمعه ساعت 10 شب آغاز شد که بر اثر آن بیش از 200 نفر شهید و یا مجروح شدند. این حملات تا بامداد روز شنبه ادامه یافت.
همه قربانیان این حمله، از شهروندان و آوارگانی هستند که برای در امان ماندن از حملات جنگنده های سعودی و مزدوران مسلح وابسته به عربستان به آن منطقه پناه برده بودند.
رسانه‌ها به نقل از منابع یمنی تأکید کردند، دراین حمله بیش از 100 نفر شهید شدند؛ اکثر این قربانیان از جنوبی‌های یمن و از پیروان اهل تسنن هستند.

از سوی دیگر، سایت خبری "یمن 24" نیز به نقل از منابع خود تأکید کرد، 156 نفر به صورت گروهی به خاک سپرده شدند که این رقم در بیمارستان دولتی مخا ثبت شده است.
این منابع خاطرنشان کردند که با آغاز فعالیت تیم‌های امداد و نجات برای یافتن مجروحان و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار، شمار شهدا از 200 نفر فراتر رفته است و تعداد دقیق مجروحان هنوز مشخص نیست.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، عربستان سعودی از ترس فشار افکار عمومی و به هدف سرپوش گذاشتن بر این جنایت، موضوع آتش بس را مطرح کرده است تا افکار عمومی را از این جنایت بزرگ که شباهت بسیاری به کشتار قانا دارد، منحرف کند.

 

پربیننده ترین خبرها