رئیس جمهوری عراق توافق هسته ای را موجب ثبات منطقه دانست

رئیس جمهوری عراق توافق هسته ای را موجب ثبات منطقه دانست
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 08:29

العالم - رئیس جمهوری عراق در دیدار با وزیر امور خارجه ایران ضمن تبریک نهایی شدن پرونده هسته ای آن را موجب ثبات و آرامش در منطقه خواند که نفع آن نه تنها به ایران بلکه به تمام کشورهای منطقه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، فواد معصوم ، همکاری کشورهای ایران ، عراق ، ترکیه و کشورهای خلیج فارس بویژه عربستان را برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم توصیف کرد.

وی افزود: بعداز توافق هسته ای شرایط منطقه عوض شده و دیگر ترس یا تهدید ساختگی وجود بمب اتم وجود ندارد. بنابر این می توان برای ریشه کنی تروریسم در منطقه بویژه داعش همکاری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم ، که در ادامه سفر منطقه‌ای خود، در بغداد بسر می برد، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت عراق، در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

محمد جواد ظریف توافق هسته ای را محصول نگاه متفاوت جدید ایران دانست که این نگاه می تواند برای حل مشکلات منطقه ای نیز بکار گرفته شود.

وی افزود : برای همین من اولین سفر خودم را پس از توافق به کشورهای منطقه و همسایه انتخاب کردم و پیام من این است که ما و کشورهای منطقه می توانیم منادی گفتگو و همکاری برای رفع سوء تفاهم ها باشیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها