واکنش غرب به سلاخی مردم در قانای یمن

واکنش غرب به سلاخی مردم در قانای یمن
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 18:27

تصاویر مربوط به کشتار اهالی شهر ساحلی "مخا" در غرب استان تعز در حملات جنگنده های سعودی، واکنش گسترده رسانه های غربی را به همراه داشت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس بمباران خانه های مردم یمن در یکی از شهرکهای نزدیک شهر مخا را که اغلب ساکنان آن از کارمندان ایستگاه برق بودند، خشن ترین حمله به غیر نظامیان از زمان آغاز حمله عربستان به یمن دانست.
اسوشیتد پرس به نقل از مسوولان امنیتی و منابع پزشکی اعلام کرد: ائتلاف عربستان در شدیدترین حملات خود منطقه مسکونی را در شهر مخا در استان تعز یمن هدف قرار داد که در اثر آن دست کم 120 نفر کشته شدند و شمار کشته ها درحال افزایش است.
مسوولان یمنی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفتند که جنگنده ها در حملات خود خانه های کارمندان ایستگاه برق المخا را هدف قرار دادند که در اثر آن بعضی ساختمان ها با خاک یکسان شد و آتش منطقه را فرا گرفت و بسیاری از اجساد سوخته و زغال شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وهیب محمد، یکی از شاهدان عینی در منطقه، اعلام کرد که بعضی از اجساد بر اثر شدت انفجار تکه تکه شدند و حملاتی که محل نگهداری چهارپایان را هدف قرار داد باعث شد تا خون حیوانات با خون انسان ها روی زمین جاری شود و در هم بیامیزد.
وهیب محمد خاطرنشان کرد که تعدادی از اهالی خیر و نیکوکار قربانیان را روز شنبه در گور جمعی دفن کردند.
"حسن بوسنان" از سازمان "پزشکان بدون مرز" که مقر آن در "ژنو" است گفت: حمله کنندگان به یمن در تجاوزهای هوایی اهداف را به سمت منازل مسکونی، بازارها و هر منطقه غیرنظامی تغییر داده اند.
وی افزود: بسیاری از خانواده های کارکنان مجتمع مسکونی ایستگاه برق مخا برای تعطیلات عید فطر و فرار از درگیری های مسلحانه هفته های گذشته از تعز به این شهر آمدند که از امن ترین مناطق به شمار می آمد.
حسن بوسنان گفت: بیمارستان های مخا چند هفته است که به دلیل کمبود امکانات طبی و نیروی انسانی بسته است و برخی از مجروحان در راه بیمارستان و در شهر الحدیده به شهادت رسیده اند و به دلیل درگیری های تعز انتقال آنها به این شهر ممکن نشد.
سازمان های مدافع حقوق بشر مانند "دیده بان حقوق بشر" و سازمان "عفو بین الملل" ابراز نگرانی کرده اند که ائتلاف به رهبری عربستان قوانین جنگ را بیش از این نقض کند، و کاری برای جلوگیری یا کاهش خسارت ها به شهروندان  انجام ندهد.

در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر با ارایه گزارش بی سابقه ای، عربستان و هم پیمانانش را مسوول کشتار ساکنان مخا در استان تعز یمن دانست.

اين حمله جنايتکارانه جمعه 2مرداد ماه ساعت 10 شب آغاز شد که بر اثر آن دست کم 200 نفر شهيد و يا مجروح شدند. اين حملات تا بامداد روز شنبه ادامه يافت.

پربیننده ترین خبرها