رمز مقاومت ملت یمن از دیدگاه تحلیلگر عرب

رمز مقاومت ملت یمن از دیدگاه تحلیلگر عرب
چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 15:07

نویسنده و تحلیگر عرب با اشاره به اوضاع و شرایط انسانی ناگوار یمن با توجه به حمله ارتش سعودی و بمباران مردم این کشور، رمز مقاومت ملت یمن و ناکامی مسوولان سعودی را تشریح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پروفسور "محمد عبدالکریم" المنصوب در مطلبی  به بررسی حملات همه جانبه ارتش سعودی به ملت یمن و تشریح وضعیت کنونی این کشور پرداخت و ابتدا از زبان مسوولان سعودی تجاوز نظامی عربستان به ملت یمن را تشریح کرد و سپس مطلب مهمی را به سعودیها متذکر شد.

المنصوب از زبان مسوولان سعودی نوشت: ما آل سعود به خلبانان خود در ائتلاف علیه یمن دستور دادیم که همه فرودگاهها، پایگاهها، پادگانها، انبارهای سلاح و هواپیماهای شما را بمباران کنند اما شما (ملت یمن) درد و رنجی به خود راه ندادید.

وی به نقل از مسوولان سعودی افزود: ما آل سعود شما یمنی ها را از زمین و هوا و دریا محاصره و شما را از غذا و دارو در برابر دیدگان جهانیان محروم کردیم و شما هیچ شکایتی نکردید. دستور دادیم که جاده ها و پل های شما را منهدم کنند اما باز هم رنجی به خود راه ندادید. گفتیم که مدارس، دانشگاهها، دانشکده های فنی و حرفه ای و نظامی شما را هدف قرار دهند و آموزش و پرورش را فلج کنند و بازهم درد و رنجی به خود راه ندید و اعتراض نکردید.

المنصوب نوشت: سپس فکر کردیم که کارخانه ها و اقتصاد شما را ویران و هزاران کارگر را آواره کنیم تا هزاران خانواده از فقر و نیاز رنج ببرند اما باز رنجی به خود راه ندادید و آه و ناله نکردید. باز گفتیم که چگونه شما را اذیت کنیم و به فکر ویران کردن مساجد، خانه ها، بازارها، مزارع و مخازن آب و مراکز پذیرش آوارگان شما افتادیم. بمبارانتان کردیم و آرزو کردیم که هزاران نفر از مردان، فرزندان، کودکان، زنان و سالخوردگان شما در آن حضور داشته باشند و با خود گفتیم که اینکار عملی شدن خواسته جهنمی ما را تضمین می کند.

این نویسنده افزود: ما سپس جبهه های داخلی مخالف در یمن را تشکیل دادیم و آنها را با پول و سلاح و مزدور تجهیز کردیم و هزاران نفر از فرزندان شما را کشتیم و یا زخمی کردیم و شهرها و بخش ها و روستاهای شما را ویران کردیم و صدها هزار نفر از مردم و خانواده ها را آواره کردیم اما باز هم اندکی درد و رنج در شما دیده نشد. دوباره خوب فکر کردیم و گفتم که باید ریشه تاریخی شما را هدف قرار دهیم و از این رو، قلعه ها و حصارها و سدهای تاریخی شما و حتی یاقوت شهرهای تاریخی دنیا یعنی بخش قدیمی شهر صنعا را ویران کردیم اما شما درد و رنجی نکشیدید.

المنصوب به نقل از مقامات سعودی نوشت: ما حتی با ویران کردن بیمارستانها و مراکز درمانی شما تلاش کردیم که فرصتی به زخمی های شما هم ندهیم که درمان شوند اما باز درد و رنج در دل های شما راهی نیافت. ای یمنی ها، شما چه سرشتی دارید که این همه بلا سرتان می آید و درد و رنجی به خود راه نمی دهید و صبر و بردباری و حمد و سپاس و شکرگزاری شما به خداوند تمام نمی شود!!!؟

وی نوشت: ما باید چه کار کنیم که شما اذیت شوید و روح شما را به درد بیاوریم و کرامت شما را خدشه دار کنیم. آیا نمی دانید که ما فقط با درد و رنج کشیدن ملت ها در سوریه و عراق و لیبی و سایر اماکن دنیا زندگی می کنیم و آرام می گیریم پس چطور ما را خوار و خفیف می کنید و درد و رنجی به خود راه نمی دهید!!؟ چطور می شود که جنگ را متوقف کنیم؛ درحالی که صدای داد و بیداد و رنج شما و درخواست کمک شما از جهان را نشنیده ایم!!؟.

این نویسنده تصریح کرد: آیا کسی به شما نگفته است که ما خون آشام های این دوره هستیم وتنها با دیدن خون و اجساد تکه تکه شده، روح ما آرام می گیرد؟ ما با پول های خود می توانیم جهان اطراف خود و حتی کشورهای دارای دموکراسی و آزادیهای دروغین را بخریم، آیا کسی به شما نگفته است که ما با پول و ثروت خود هرچه سلاح بخواهیم می توانیم بخریم و هرسلاحی بخواهیم علیه شما بکار بگیریم؛ بدون اینکه کسی جرات کند در جهان ما را بازخواست کرده یا از ما انتقاد کند.

المنصوب خاطرنشان کرد: آیا به فکر شما خطور نکرده است که پول در این دوره می تواند آدم و قلم و رسانه و کشورها را بخرد و همچنین قادر است که حقایق و حوادث را وارونه کند و متناسب با خواست و سیاست های شما تغییر دهد و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد؟

این نویسنده از زبان آل سعود نوشت: ما همه دنیا را در تسخیر خواسته های خود در آوردیم و همه چیز را به نفع سیاست های خود تغییر دادیم و هرچه خواستیم را به خدمت گرفتیم و کشتیم و هرچه خواستیم را ویران کردیم و زمین را از بالای سر و زیر پای شما به آتش کشیدیم پس باید چه کار کنیم که شما احساس درد و رنج کنید و آه و ناله کنید و شکوه و شکایت سر دهید!!؟

المنصوب نوشت: واقعیت این است که آل سعود و هم پیمانانش هر کار غیر اخلاقی و غیرانسانی را در یمن و علیه ملت این کشور انجام دادند که ما (یمنی ها) را به تسلیم شدن و سرخم کردن وادارند اما آنها فقط یک چیز ساده را فراموش کردند و آن هم این است که یمنی ها فقط در پیش خداوند متعال سرتعظیم فرود می آورند. حال (ای سعودیها) فهمیدید که علت چیست!!! خداوند، یمن و مردم یمن را حفظ کند و راههای پیروزی را بر ما آسان گرداند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها