همراهی دوربین العالم با عملیات آزادسازی رمادی +فیلم

چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 19:59

رمادی، العالم - فرماندهی عملیات بابل متشکل از ارتش عراق و پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، عملیات آزادسازی محور غربی شهر رمادی مرکز استان الانبار درغرب عراق را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش عراق، ماموریت حفظ امنیت و برقراری ثبات را درمناطق آزاد شده در اطراف شهر رمادی برعهده دارند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی در اطراف شهرهای فلوجه و رمادی مستقر شده اند و با پشیتبانی هوایی توانستند به منطقه البوذیاب در شمال رمادی یورش ببرند و بعد از به هلاکت رساندن ده ها نفر از عناصر مسلح در این مناطق مستقر شوند.

این نیروها همچنین در محورهای شهرهای البوسوده و مقبره الخلفاء و شمال سد الثرثار در شهر فلوجه مستقر شده اند.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای عراقی از سه محور که از آن برای آزادسازی منطقه السوده و رسیدن به نزدیک مقبره الخلفاء - که عناصر داعش در آن حضور دارند - به سمت مرکز شهر فلوجه پیش روی می کنند و همچنین توانسته اند که خطوط دفاعی گروه داعش را بعد از خنثی کردن صدها بمب که عناصر مسلح دراین مناطق برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی کار گذاشته بودند، منهدم کنند.

براساس این گزارش، نیروهای عراقی همچنین توانستند ده ها نفر از عناصر مسلح از جمله چند سرکرده داعش را که اکنون شهر را به طور کامل محاصره کرده اند، به هلاکت برسانند و بعد از کسب پیروزی های سریع ، از همه جهت ها به سمت مرکز پیش روی می کنند.

به گزارش خبرنگار العالم، روحیه نیروهای عراقی در پی پیروزی های سریع و استقرار استراتژیک نیروها در الانبار بسیار بالا است و از همه بخش های نظامی حمایت می کنند.

سرهنگ "هادي عبد" فرمانده لشکر اول ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت که به خواست خداوند، ارتش قادر خواهد بود که با همه امکانات پیشروی کند و نیروها اکنون در سد الثرثار هستند و این منطقه و مناطق الکرمه به طور کامل آزاد شده اند.

"محمود داوود" سرکرده گروه تک تیراندازان نیز به خبرنگار العالم گفت که امکانات دشمن در برابر ارتش ضعیف است و به خواست خداوند و با اقتدار نیروهای عراقی، پیروزی های بیشتری در راه خواهد بود.

بعد از آزادسازی دانشگاه الانبار و روستاهای اطراف شهر فلوجه، عناصر مسلح فقط در برخی از مناطق محدود حضور دارند و از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها