کودک داعشی آلمانی با گذرنامه جعلی در ترکیه

کودک داعشی آلمانی با گذرنامه جعلی در ترکیه
پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 12:48

تلاش یک کودک آلمانی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از طریق ترکیه، ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کودک 13 ساله آلمانی توانست با یک گذرنامه جعلی از مونیخ، به شهر غازی عنتاب ترکیه برساند.
روزنامه آلمانی "زودویچه زایتونگ" که در شهر مونیخ چاپ می شود، به نقل از منابع امنیتی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی ترکیه این کودک را نزدیک مرز سوریه بازداشت کردند و این کودک قصد داشت خودش را به گروه داعش برساند.
بر اساس این گزارش، این کودک با وجود سن و سال کم، توانست بدون هیچ مشکلی از گذرگاه‌ها و ایست و بازرسی‌های بسیاری در ترکیه عبور کند.
یک زن از نزدیکان این کودک او را در این سفر همراهی می کرد. این زن هم به قصد ازدواج با یکی از عناصر داعش راهی این سفر شده بود، اما پس از آنکه به دام نیروهای امنیتی در ترکیه افتاد، آن پسر را به حال خود رها کرد.
سایت "اشپیگل آنلاین" هم خاطرنشان کرد این کودک پس از آن که سرگردان شد، به اینترنت روی آورد تا بتواند از طریق آن راهی برای رسیدن به داعش بیابد، اما یکی از شهروندان آلمانی پس از آشنایی با این کودک از طریق اینترنت، مسؤولان آلمانی را از این موضوع باخبر کرد؛ مسؤولان آلمانی نیز پس از برقراری ارتباط با مقامات ترکیه زمینه بازداشت آن کودک را فراهم کردند.
این کودک اکنون به یکی از مراکز نگهداری نوجوانان و کودکان در ترکیه سپرده شده است.
گزارشها حاکی است که شمار آلمانی‌های عضو داعش طی مدت اخیر به 720 نفر افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها