درخواست دیده‌بان حقوق بشر بحرین برای شکست محاصره ستره

درخواست دیده‌بان حقوق بشر بحرین برای شکست محاصره ستره
پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 14:27

مسؤول بخش آزادیهای دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین از جامعه بین الملل ، نهادهای بین المللی و سازمانهای حقوقی خواست تا برای شکستن محاصره جزیره ستره ، دولت آل خلیفه را تحت فشار واقعی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منامه پست، شیخ "میثم السلمان " گفت : جزیره ستره از  سه شنبه گذشته و همزمان با اعلام کشته شدن دو نفر از نیروهای امنیتی در یک انفجار با مجازات گروهی و نقض حقوق شهروندان روبرو شده است.

سلمان افزود : محاصره کامل جزیره ستره و تنگ کردن حلقه محاصره برای ساکنان آن و انتقام گیری گروهی از شهروندان بی گناه ؛ محکوم است.

سلمان تاکید کرد : خبرهای به دست آمده بیانگر نقض حقوق مردم جزیره ستره است به گونه ای که حملات به منازل مسکونی برای بازداشت شهروندان و ارعاب آنان آغاز شده و خودروهای زرهی و امنیتی در خیابانها جولان داده و ایجاد رعب و وحشت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستره به زندان بزرگی تبدیل شده که حقوق کودکان ، سالخوردگان ، زنان و شهروندان نقض می شود وهمه این اقدامات نیز بیانگر اجرای سیاست مجازات گروهی دولت است .

سلمان گفت: اقدامات اخیر دولت بحرین ، مستلزم تسریع جامعه بین الملل ، نهادهای بین المللی و سازمانهای حقوقی در اعمال فشار  جهت پایان دادن به محاصره جزیره ستره است.

وی افزود: مجازات ساکنان مسالمت جوی ستره که به مخالفت با اقدامات تروریستی و اصرار بر اتخاذ روشهای مسالمت آمیز مشهور هستند و همه اقدامات خشونت آمیز را محکوم کرده و شهدا و قربانیان زیادی برای وطن تقدیم کرده اند، خود بهترین دلیل بر انتقام جویی دولت بحرین است .

سلمان اظهار داشت: دولت به جای تشکر از مواضع ملی ساکنان ستره در پیش دستی برای محکوم کردن انفجاری که به کشته شدن دو نفر از نیروهای امنیتی منجر شده ، آنها را مجازات گروهی می کند.

سلمان ، به دولت بحرین هشدار داد تا بدون دلیل ومدرک ، شهروندان را متهم نکند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها