همراهی دوربین العالم با مجروحان حملات سعودی به یمن+فیلم

پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 23:07

العالم - صعده در شمال یمن از جمله استان هایی است که خسارت زیادی از تجاوز سعودی متحمل شده و علاوه بر مردم هیچیک از زیرساخت های آن نیز از آسیب در امان نبوده است .

خبرنگار العالم درگزارشی از داخل تنها بیمارستان استان صعده گفت که حدود چهار ماه از شروع تجاوز جنگنده های سعودی به یمن می گذرد و این حملات همچنان ادامه دارد و به تخریب زیرساخت های یمن و کشته شدن غیرنظامیان منجر می شود.

یکی از اهالی شهر صعده به خبرنگار العالم گفت که تجاوز دشمن سعودی اقتصاد یمن را ویران کرده است ، چرا به جای حمله به یمن، علیه اسرائیل تشکیل جلسه نمی دهند؟

یکی دیگر از اهالی استان صعده گفت که تجاوز عربستان سعودی به یمن نشان دهنده کینه طولانی مدت عربستان است، ساختمان های دولتی و بازارها و آسفالت های خیابان چه گناهی کرده اند که این گونه باید هدف حمله قرار گیرند.

وی افزود که بخش بهداشتی در استان صعده به طور گسترده هدف قرار گرفته است و به علت محاصره شدید این استان با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی لازم برای کمک به مجروحان مواجه است.

"محمد يحيى " پزشک بخش اورژانس در بیمارستان صعده نیز به خبرنگار العالم گفت که عربستان سعودی در حملات خود غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و به منازل حمله می کند و زمانیکه درحال کمک به مجروحان هستیم ، برای بار دوم و سوم حمله می کند و این مساله نشان می دهد که آنان دارای وجدان و انسانیت نیستند.

خبرنگار العالم با دوربین خود به داخل تنها بیمارستان استان صعده رفت و شاهد صحنه های فجیع قربانیان حملات عربستان سعودی به ویژه زنان و کودکانی بود که قربانی این تجاوزها شده اند.

یکی از شهروندان مجروح بستری شده در بیمارستان گفت که جنگنده های سعودی در ساعت دوازده و نیم درحالیکه درکنار دیوار نزدیک منزل خود نشسته بودم به منطقه ما حمله کردند، بعد از آن دیگرمتوجه چیزی نشدم تا اینکه وقتی به خود آمدم دیدم در بیمارستان هستم.

یک شهروند یمنی دیگر به خبرنگار العالم گفت که بیش از یک موشک به ساختمانی که درآن ساکن هستیم ، اصابت کرد و این حمله موجب زخمی شدن زنان و کودکان شد و ان شاء الله به خواست خداوند بر متجاوزان پیروز خواهیم شد.

حملات دشمن متجاوز سعودی به یمن و محاصره این کشور همچنان ادامه دارد و تجهیزات پزشکی و کمبود پرسنل پزشکی همه و همه حکایت ازآن دارد که استان صعده در سایه سکوت سنگین جامعه بین الملل با اوضاع انسانی خطرناک مواجه است.

تعداد کشته های حملات عربستان سعودی دست کم چهار هزارو پانصد نفرو مجروحان آن نیز بیش از 10 هزار نفر برآورد شده است.

 آمار قربانیان حمله عربستان سعودی و ائتلاف عربی به رهبری این کشور به مردم یمن درشرایطی درحال افزایش است که نهادهای بشردوستانه بین‌المللی نظیر صلیب سرخ و هلال احمر به خاطر سنگ‌اندازی‌های عربستان، در روند کمک‌رسانی به مردم یمن دچار مشکل شده‌اند.

مجروحان یمنی در استان صعده بر اثر نرسیدن کمک های پزشکی و بسته شدن اکثر بیمارستان ها بر اثر تجاوزهای سعودی در وضع بحرانی قرار دارند و اوضاع بهداشتی و درمانی در استان بحرانی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها