تونس درتنگنای فعالیت گروههای حامی تروریسم

تونس درتنگنای فعالیت گروههای حامی تروریسم
پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 23:17

العالم - هزاران جمعیت و تشکل زیر عنوان های مختلف در کشور تونس فعالیت می کنند که به دلیل عدم وجود نظارت و کنترل، بسیاری از آنها به فعالیت های تروریستی گرایش پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از المیادین، برای دستگاههای رسمی تونس محرز شده است که برخی از این گروهها درفعالیت های مرتبط با حمایت از تروریسم دست دارند، به طوری که دولت در اولین قدم فعالیت هشتاد گروه از 150 جمعیت مشکوک را متوقف کرد.

حمایت از مسئله فلسطین، کمک به نیازمندان، حمایت از کودکان و بسیاری بهانه های دیگر از این دست، شعارهای فریبنده ای هستند که دهها جمعیت و گروه در ورای آنها سرگرم فعالیتهای مشکوک در گوشه و کنار تونس هستند.

الحبیب الراشدی، از مأموران امنیتی تونس می گوید تعدادی از این جمعیتها در جذب جوانان و فرستادن آنها به مراکز جنگ و درگیری دست داشته اند.

گزارشهای امنیتی نیز حکایت از آن دارند که نزدیک به 4هزار جمعیت در مظان اتهام هستند و انحلال دستگاه امنیتی کشور و توقف فعالیت بخشهای نظارتی و بازرسی منابع مالی در بانک مرکزی بعد از انقلاب، باعث سرازیر شدن حجم بسیاری پول از منابع خارجی برای پیشبرد اهداف و نقشه های منطقه ای (به سوی این جمعیتها) شده است.

یک روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی به نام محمد بوعود اعتقاد دارد برای دولت تونس دشوار است که تمام پرونده های مربوط به منابع مالی این جمعیتها و تحقیق و تفحص درباره چگونگی کاربرد آن را پیگیری کند.

به گفته ناظران جنگ با تروریسم مستلزم جسارت در بازکردن این پرونده ها و تعقیب حامیان مالی تروریسم است. البته نباید فراموش کرد بسیاری جمعیتها زیرعناوین حقوقی مشغول فعالیت هستند و از حمایت مالی سفارتخانه ای خارجی برای نقض حاکمیت ملی و زیر سئوال بردن اعتبار و صداقت نهادهای دولتی برخوردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها