عضویت مغربی‌های اخراجی از ارتش اسپانیا در داعش

عضویت مغربی‌های اخراجی از ارتش اسپانیا در داعش
جمعه 9 مرداد 1394 - 11:49

یک نظامی سابق مغربی اخراج شده از ارتش اسپانیا، به اتهام جذب زنان و جوانان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الموندو" چاپ اسپانیا گزارشی را درباره سرنوشت " نبیل محمد " نظامی سابق مغربی درارتش اسپانیا منتشر کرده است که متهم به جذب زنان و جوانان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش درعراق و سوریه است.

براساس این گزارش، " نبیل محمد " بعد از اخراج ازنیروهای مسلح که تا حدود سال 2008 درآن فعالیت می کرد، در گذرگاه ملیلیه در اسپانیا فعالیت می کرد.

نبیل که تابعیت اسپانیایی دارد، در دوران نوجوانی درمنطقه "La cañada" در شهر ملیلیه به قاچاق مواد مخدر مشغول بود و به محض پیوستن به نیروهای مسلح، به سرقت قاچاق دارو و مواد منفجره از داخل پایگاه نظامی محل خدمتش اقدام کرد و همین مساله باعث شد که هفت سال پیش از ارتش اخراج شود و بعد ازآن دنباله روی تفکر افراطی شد.

منابع امنیتی اعلام کردند که نبیل در طی دوران خدمت خود به عنوان سرباز در ارتش اسپانیا فرد با انضباطی نبود ، به ویژه اینکه چندین بار به فرمانده گردان خود ناسزا گفت و در سال 2007 ، یک گزارش پزشکی نشان داد که وی از مشکل روانی رنج می برد ، افزون براینکه معلوم شد از داخل پادگان مواد منفجره به سرقت می برد و معلوم نبود با آنها چه می کرد.

این سرباز ارتش اسپانیا بعد از ارتکاب چنین جرم هایی به طور کلی از ارتش اخراج شد و همین مساله باعث شد که درانتقام از این اقدام ، دنباله روی تفکر افراطی شود و از آن زمان به بعد ، روابطی را با سرکرده های گروه های تروریستی از جمله داعش برقرار کرد.

الموندو همچنین نوشت" موارد دیگری مربوط به سربازانی که از ارتش اسپانیا اخراج شده اند، وجود دارد، که نظامیان اخراجی به جذب زنان و جوانان برای پیوستن به گروه های تروریستی اقدام کرده اند و از جمله آنان می توان به " زكريا سعيد " اشاره کرد که توانست از مناطق تحت حاکمیت اسپانیا خارج شود بدون اینکه رد پایی از خود برای سرویسهای اطلاعاتی به جای بگذارد.
وی که مدتی در یک سازمان تروریستی در مالی به نام "Muyao" وابسته به مغرب عربی فعالیت می کرد، اکنون در سوریه درکنار گروه های تروریستی مشغول به جنگ است.

همچنین ماه سپتامبرگذشته معلوم شد که برادرش محمد سعید نیز که قبل از بازگشت به گذرگاه ملیلیه به مالی سفر کرده بود، بازداشت شده است و در آن جا به جذب طرفداران داعش در شهر الناظور اقدام می کرد.

" كمال محمد " دیگر نظامی مغربی است که از ارتش اسپانیا اخراج و چند سالی است که به علت فعالیت در یک گروه افراطی بازداشت شده است.

 

پربیننده ترین خبرها