متهمان انفجار بحرین با خطر شکنجه روبرو هستند

متهمان انفجار بحرین با خطر شکنجه روبرو هستند
جمعه 9 مرداد 1394 - 17:25

العالم ـ سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست تا درباره عدم شکنجه بازداشت‌شدگان انفجار جزیره ستره، تضمین ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه مرآه البحرین روز گذشته تاکید کرد که سازمان عفو بین الملل (امنستی)، از مقامات بحرین خواست تا در هنگام تحقیق در انفجار جزیره ستره، به حقوق بشر احترام بگذارند و تضمین دهند که بازداشت شدگان را در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار نمی دهند.

عفو بین الملل تاکید کرد که مسئولیت و وظیفه مقامات بحرین در دستگیری جنایتکاران و تحویل آنها به دادگاه را به رسمیت می شناسد؛ اما با این وجود از مقامات این کشور می خواهد تا تضمین کنند دست به اقدامات ظالمانه و یا شکنجه و یا بدرفتاری با متهمان نزنند.

این سازمان همچنین از مقامات بحرین خواست تا متهمان از حق داشتن وکیل، تماس با خانواده های خود و نیز محاکمه عادلانه و بدون روی آوردن به مجازات اعدام، برخوردار شوند.

این سازمان بین المللی خاطرنشان کرد که پیشتر موارد بسیاری از شکنجه بازداشت شدگان مربوط به انفجارها در بحرین را مستندسازی کرده است؛ در این موارد متهمان در روزها و هفته های نخست، در اداره تحقیقات جنایی در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار می گرفتند.

عفو بین الملل به محاکمه ظالمانه بازداشت شدگان و محکوم کردن آنها بر اساس"اعترافات" اجباری و زیرشکنجه اشاره کرد.

این سازمان توضیح داد بسیاری از بازداشت شدگان، از جمله بازداشت شدگان انفجاری که در منطقه الدیه در 3 مارس 2014 روی داد، از شکنجه در هنگام بازجویی در اداره تحقیقات جنایی، شکایت کرده اند و به رغم درخواست های مکرر، وکلای این بازداشت شدگان تا برگزاری دور نخست محاکمه در 30 آوریل 2014 موفق به دیدار با موکلان خود نشدند.

سازمان عفو بین الملل (امنستی) ابراز نگرانی کرد که ممکن است با درخواست بسیاری از بازداشت شدگان انفجار ستره برای ارتباط با وکیل و یا خانواده های خود حداقل برای 28 روز مخالفت شود که این امر با معیارهای بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد و آنها را در معرض خطر شکنجه و بدرفتاری قرار می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها