شورای هماهنگی مبارزه با تروریسم اروپا؛

ده‌ها هزار اروپایی به داعش پیوسته‌اند

ده‌ها هزار اروپایی به داعش پیوسته‌اند
جمعه 9 مرداد 1394 - 18:11

مشاور شورای هماهنگی مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا اعلام کرد که ده‌ها هزار نفر از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هانتر زابلاتنیک در نشست سران هیات های امنیتی و آژانس های اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: از لحاظ تعداد تروریستهایی که از کشورهای اروپایی به حرکت درآمدند، آلمان در مرتبه نخست و پس از آن انگلیس، سپس فرانسه و برخی کشورهای کوچک مانند اتریش قرار دارند.

وی تاکید کرد که بسیاری از افراط گرایان که در خاورمیانه دست به سلاح می برند، از مهاجران نسل سوم و چهارم هستند، اما شماری از اروپایی های اصیل هم در این روند مشارکت دارند.

مشاور شورای هماهنگی مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا افزود: تعداد شهروندان اروپایی که به داعش در خاک سوریه و عراق پیوستند، ممکن است به هزاران و یا ده ها هزار نفر برسد.

زابلاتنیک با بیان اینکه مقابله با پدیده پیوستن اروپایی ها به گروههای تروریستی، چالشی بزرگ و مساله ای مهم برای اتحادیه اروپا و شرکای آن به شمار می آید، تاکید کرد که باید جوانان را از شر داعش آگاه کرد و فرصتهای لازم را در اختیار آنها گذاشت تا خود را در جامعه مطرح کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها