تعظیم مقابل شاه مغرب برای اعلام وفاداری + ويدئو

شنبه 10 مرداد 1394 - 12:40

محمد ششم پادشاه مغرب بر خلاف سال گذشته كه سوار بر يك دستگاه خودروي روباز در مراسم سالانه اعلام وفاداري در ميدان المشور السعيد در مركز شهر رباط پايتخت اين كشور حضور يافته بود، امسال سوار بر يك راس اسب اصيل در اين مراسم شركت كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مراسم اعلام وفاداري امسال نسبتا كوتاهتر از سال گذشته بود و كمتر از 10 دقيقه طول كشيد.

سایت مغربی هسپرس تأکید کرد، اين مراسم با ورود اسب پادشاه از در اصلي كاخ رباط آغاز شد. محمد ششم سوار بر اسب، لباس بلند زرد رنگي به تن داشت و فرزندش مولي الحسن وليعهد و برادرش امير رشيد در سمت راست اسب او را همراهي مي كردند.

درحالي كه پادشاه دست راست خود را براي حاضران در سكوهاي ميدان المشور تكان مي داد، مسؤولان دولتي و شخصيت هاي مغربي و خارجي نيز از سكوها براي رويت پادشاه كف مي زدند. صفوف كساني كه براي اداي مراسم وفاداري و بيعت با پادشاه لباس بلند سفيد به تن داشتند، كامل شده بود.

مراسم امسال با سال گذشته تفاوتي نمي كرد. اين سفيد پوشان، نمايندگان مناطق مختلف كشور بودند كه در چند ريف پشت سر هم صف كشيده بودند و هر بار تعدادي از آنها، جلوي پادشاه سه بار سرخم مي كردند و گفته هاي يك سخنران را تاييد مي كردند.

اين سخنران بار اول مي گفت "خداوند به شما ياري دهد" و آنها سرخود را خم مي كردند و با بيان كلمه "آمین" آن را تاييد مي كردند. اين سخنران بار دوم و سوم نيز مي گفت "خداوند به شما خير و صلاح بدهد" و "خدوند از شما راضي باشد" و آنها سرخم كرده و باز كلمه "آمین" را تكرار مي كردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها