داعش اینترنت را در یک شهر دیگر سوریه ممنوع کرد

داعش اینترنت را در یک شهر دیگر سوریه ممنوع کرد
شنبه 10 مرداد 1394 - 17:20

العالم ـ دیدبان حقوق بشر سوریه، از اقدام گروه تروریستی داعش در قطع اینترنت شهر البوکمال در ریف دیرالزور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت) به نقل از منابعی آگاه تاکید کرد که گروه تروریستی داعش از صاحبان کافی نت ها در شهر البوکمال در حومه دیرالزور خواسته تا با جمع آوری دستگاه های وای فای، ارائه خدمات اینترنتی به منازل اطراف را متوقف کنند.

داعش دو هفته پیش هم از ارائه کنندگان اینترنت در شهر رقه نیز خواسته بود تا وای فای خود را جمع آوری و استفاده از اینترنت را به داخل کافی نت محدود کنند و به صاحبان کافی نت هشدار داده بود که دسترسی به اینترنت خصوصی منازل از جمله خانه های عناصر داعش را نیز قطع کنند.

هدف داعش از این اقدام، بایکوت رسانه ای حوادث مناطق تحت کنترل خود بود. همچنین داعش قصد داشت با این اقدام، کسانی که اخبار این گروه را منتشر می کنند، بازداشت کند و نیز ارتباط عناصر خارجی این گروه تروریستی با خویشاوندان خود را قطع کند تا مبادا آنها را تشویق به بازگشت کنند؛ داعش همچنین با این اقدام می تواند جاسوسی برخی از آنها برای  سازمان های اطلاعاتی کشورشان را خنثی سازد.

گفتنی است بسیاری از عناصر تروریستی داعش از ملیتهای غیرسوری هستند که تلاش کرده بودند از داعش بگریزند و به کشورهای خود بازگردند که برخی از آنها موفق به عبور از مرزهای سوری به سمت ترکیه شدند؛ اما برخی دیگر یا اعدام شدند و یا تحت بازداشت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها