العربیه این بار با داعش هماهنگ نکرده بود!

العربیه این بار با داعش هماهنگ نکرده بود!
شنبه 10 مرداد 1394 - 18:08

العالم ـ در یک رسوایی جدید برای رسانه‌های سعودی، شبکه العربیه در خبری فوری عملیات انفجار مسجد صنعا را به آنچه "مقاومت مردمی" یمن می‌نامید، منسوب کرد؛ قبل از آن که داعش در بیانیه‌ای مسؤولیت آن را به عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سعودی العربیه در خبری فوری و نیز در صفحه های خود در فیس بوک و تویتر مدعی شد که "مقاومت مردمی" با خودروی بمب گذاری شده، "مسجد حوثی ها" در منطقه الرماح در صنعا را هدف قرار داده، اما ساعاتی بعد، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که «یکی از مساجد وابسته به فرقه "مشرک" اسماعیلی را هدف قرار داده است».

به نوشته "یمنی پرس"، شبکه العربیه همچنان به نسبت دادن این عملیات به گروه موسوم به آنچه "مقاومت مردمی" می نامد، ادامه می داد؛ تا اینکه داعش پس از ساعاتی مسؤولیت این عملیات را به عهده گرفت که این امر نشان می دهد داعش و به اصطلاح "مقاومت" یمن، هر دو با طرح سعودی-امریکایی و نقشه های آن در خاورمیانه ارتباط مستقیم دارند.

گروه موسوم به "مقاومت مردمی"، مزدورانی هستند که برای مقابله با ارتش و کمیته های انقلابی یمن، از حمایت علنی رژیم متجاوز عربستان برخوردار هستند.

شبکه العربیه با این خبر قصد داشت برای آنچه به ظاهر "مقاومت مردمی" می نامد، اما در واقع اصطلاحی جدید برای گروه القاعده و داعش به شمار می آید، دستاوردی به ثبت برساند، در حالی که این امر از نگاه یمنی ها فقط بیانگر جنایت و پلیدی عاملان آن و حامیان آنهاست.

پربیننده ترین خبرها