سنت‌شکنی مادر شاه اردن در حمایت از تفاهم هسته‌ای

سنت‌شکنی مادر شاه اردن در حمایت از تفاهم هسته‌ای
شنبه 10 مرداد 1394 - 22:22

حمایت آشکار و قاطع همسر پادشاه سابق اردن از توافق هسته ای ایران و غرب، نظام و دولت اردن را که موضعی شفاف در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند، در تنگنا قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از رای الیوم، مشارکت"نور الحسین" همسر شاه سابق اردن در ویدیوی تبلیغاتی که توسط یک گروه طرفدار خلع سلاح کامل هسته ای موسوم به "گلوبال زیرو"تهیه شده، واکنش بسیاری از اردنی ها و عرب های فعال در شبکه های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.

گروهی از هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی در یک ویدیوی تبلیغاتی حمایت قاطع خود را از توافق هسته ای اعلام کرده و از مردم آمریکا خواستند به کنگره این کشور اجازه کارشکنی و اختلال در این توافق را ندهند.

در این ویدیو، هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی از سیاستمداران کشورشان خواستند با بازی های سیاسی خود امنیت ملی این کشور را به مخاطره نیندازند.

اما فعالان عرب و اردنی شبکه های اجتماعی نیز از این موضع قاطع و آشکار ملکه نور ابراز شگفتی کرده و پیوستن نور در حمایت از توافق هسته ای ایران به ستاره های هالیوودی را، اقدامی عجیب توصیف کرده اند.

ناظران سیاسی این موضع آشکار ملکه نور را برخلاف عرف و آداب و رسوم سلطنتی اردن دانسته اند، زیرا برای اردنی ها مرسوم نیست که فردی از خاندان سلطنتی موضع سیاسی خود را به این صراحت بیان کند یا به بیان دیدگاه خود درباره مسائل سیاسی، به ویژه مسائل پیچیده بپردازد.

همسر پادشاه سابق اردن در این ویدیو تصریح کرده است که "در حقیقت هیچکس نگران نیست که ایران، آمریکا را بمباران هسته ای کند".

مورگان فریمن هنرپیشه سیاهپوست آمریکایی و برنده جایزه اسکار و سایر جوائز سینمایی به صراحت در این فیلم هشدار داد که هر گونه دخالتی در توافقنامه از سوی کنگره آمریکا می تواند در نهایت به جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه منجر شود که هزینه های جانی و مالی غیر قابل جبرانی را درپی خواهد داشت.

یکی دیگر از هنرپیشه های معروف سینمای آمریکا به نام ناتاشا لیون که به خاطر بازی در سریال تلویزیونی "حالا نارنجی جای سیاه را گرفته است" شهرت پیدا کرده، دراین ویدیو خطاب به مردم آمریکا گفت: اجازه ندهید مشتی نماینده عصبی مزاج کنگره، این توافقنامه را از میان ببرند.

پربیننده ترین خبرها