ارتش یمن چند پایگاه تفنگداران سعودی را تصرف کرد

ارتش یمن چند پایگاه تفنگداران سعودی را تصرف کرد
شنبه 10 مرداد 1394 - 22:39

العالم ـ یک منبع نظامی یمنی از سیطره کامل ارتش و کمیته های مردمی یمن بر برخی پایگاه‌های ارتش سعودی در منطقه الخوبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی، پایگاه های نظامی "وادی جاره" در الخوبه در عربستان را به طور کامل به کنترل درآوردند.

به گفته این منبع، ارتش و کمیته های مردمی در برخی پایگاه ها در استان مارب پیشروی هایی به ثبت رساندند این در حالی است که برخی خبرها حاکی از تامین امنیت کامل این پایگاه هاست.

این منبع همچنین از تسلط ارتش بر برخی ساختمان ها در منطقه حی الجمهوری در استان تعز در مرکز یمن خبر داد.

بنا به اعلام وزارت کشور عربستان، روز جمعه نیز در حمله ارتش یمن به برخی پایگاه های نظامی مرزی در ظهران جنوبی در عربستان، 4 نفر از نظامیان گارد مرزی عربستان کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال جنگنده های ائتلاف سعودی حملات متعددی به برخی مناطق پراکنده در استان مارب در شمال شرق یمن انجام دادند. جنگنده های عربستان همزمان با بمباران توپخانه ای سنگین بازار حرض و مدرسه الاقصی، برخی خانه ها در مناطق العذیر، الدائری و جبل النار را نیز هدف قرار دادند.

بنا بر اعلام شبکه المیادین، در حملات عربستانی ها به منطقه الحمراء در لحج در جنوب یمن، عده ای از یمنی ها به شهادت رسیدند و برخی دیگر مجروح شدند که در بین آنها شماری زن و کودک به چشم می خورد.

این در حالی است که خالد بحاح نخست وزیر و معاون عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، پس از 4 ماه فرار، روز شنبه به همراه احمد المیسری وزیر و نیز راجح بادی سخنگوی دولت، در یک هواپیمای باربری نظامی سعودی وارد عدن شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها