رسوایی رسانه های حامی آل سعود در انتشار خبر سقوط العند

رسوایی رسانه های حامی آل سعود در انتشار خبر سقوط العند
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 13:14

العالم - به دنبال گزارش میدانی شبکه العالم درباره سقوط نکردن پایگاه هوایی العند در استان لحج ، برخی رسانه ها که در سطح گسترده ای خبرهای فوری و تکمیلی از تصرف این پایگاه توسط مزدوران آل سعود منتشر کرده بودند ، با رسوایی خبری دیگری مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خبرنگار این شبکه از یمن گزارش کرد که علی رغم ادعاهای رسانه های حامی رژیم آل سعود و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن ، حمله مزدوران آل سعود و القاعده به این پایگاه با شکست مواجه شده و مهاجمان با به جا گذاشتن تلفات و خسارات گسترده عقب نشینی کرده اند.

رسانه های حامی رژیم آل سعود از جمله بی بی سی، العربیه، الجزیره ، فرانس 24 ، الحره و اسکای نیوز روز گذشته اخباری کذب در باره تصرف پایگاه العند توسط نیروهای منصورهادی منتشرکردند.

این رسانه ها به نقل از شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن  مدعی شدند که پایگاه هوایی العند، بزرگترین پایگاه نظامی تحت کنترل نیروهای انصارالله روز گذشته پس از درگیری های شدید به تصرف آنها درآمده است.

یک منبع ارتش یمن روز سه شنبه به خبرنگار شبکه العالم درآن کشور گفت: ارتش و کمیته ها در جریان مقابله با حمله مزدوران به پایگاه العند واقع در 60 کیلومتری شمال شهر عدن شمار زیادی تانک و خودروهای آنان را به آتش کشیدند.

درجریان مقاومت ارتش و کمیته ها در پایگاه العند ، به مزدوران هوادار منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن ، که اتباع برخی کشورها از جمله افغانستان ، پاکستان ، سنگال و بنگلادش درمیان آنان بودند ، تلفات سنگینی وارد شد و جنازه های مزدوران به همراه تانک ها و خودروهای زرهی منهدم شده در منطقه درگیری دیده می شود.

این مزدوران در عربستان سعودی و امارات آموزش دیده و اوایل این هفته به همراه اتباعی از کشورهای آسیایی به عدن اعزام شده بودند.

در روزهای اعلام آتش بس رژیم عربستان سلاح های مورد نیاز این مزدوران را از راه دریا به دست آنان رساند.

رسانه های حامی رژیم آل سعود از جمله بی بی سی، العربیه، الجزیره ، فرانس 24 ، الحره و اسکای نیوز در روز گذشته اخباری کذب در باره تصرف پایگاه العند توسط نیروهای منصورهادی منتشرکردند.

پایگاه 15 کیلومتر مربعی هوایی العند که بزرگترین پایگاه یمن به شمار می آید ، پس از تحولات یمن و استعفا و فراری شدن عبدربه منصور رئیس جمهوری آن کشور، از اوایل فروردین ماه امسال به تصرف نیروهای انصارالله درآمد.

تسلط براین پایگاه امکان سیطره و مدیریت نظامی سه استان مجاور یمن را تامین می کند.

رسانه های آل سعود بیش از دو هفته قبل اعلام کردند که استان عدن سقوط کرده است ، درحالیکه درگیری ها در شهرهای مختلف این استان هنوز جریان دارد.

پربیننده ترین خبرها