ماه عسل همکاری امنیتی مصر و اسراییل

ماه عسل همکاری امنیتی مصر و اسراییل
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 14:40

العالم - "رای الیوم" به نقل از یک مسوول بلندپایه اسراییلی نوشت: روابط کنونی قاهره و تل آویو از زمان توافقنامه "صلح" (کمپ دیوید) بی سابقه است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم این روزنامه با بیان اینکه هماهنگی امنیتی میان قاهره و تل آویو به اوج خود رسیده است، یادآورشد: این سطح از هماهنگی پس از آن صورت گرفت که اسراییل اعلام کرد داعش در منطقه سینا از هر جای دیگری در خاورمیانه فعال تر است.

مراجع تصمیم گیری اسراییل به این باور رسیده اند که برای حمله به گروه های تندرو در شبه جزیره سینا باید از محدودیت های فراروی دو طرف - مندرج در توافقنامه "صلح" 1979 - عبور کنند.

درحالی که قاهره داعش را تهدیدی راهبردی برای امنیت ملی خود می داند ، اسراییل آشکارا اعلام کرده است  که "ولایت سینا" حملاتش را دیر یا زود متوجه منافع این رژیم خواهد کرد.

اورهیلر، خبرنگار نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، به نقل از منابع سیاسی امنیتی "بلندپایه" این رژیم گفت: همکاری و هماهنگی امنیتی میان قاهره و تل آویو در ماه عسل خود به سر می برد و از زمان امضای توافقنامه "صلح" (کمپ دیوید) بی سابقه است.

هیلر به نقل از منابع مزبور گفت: بهبود روابط مصر و اسراییل در حوزه امنیتی به دستوراتی باز می گردد که عبد الفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر و وزیر دفاع سابق این کشور، صادر می کند.

وی افزود: هماهنگی امنیتی میان دو طرف به ویژه در عرصه جنگ با گروههای تروریستی منطقه سینا ، به میزان قابل ملاحظه ای در حال تقویت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها