اختلافات در کابینه نتانیاهو بر سر بودجه نظامی

اختلافات در کابینه نتانیاهو بر سر بودجه نظامی
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 18:30

اختلاف بین وزارت جنگ و دارایی در زمینه بودجه بخش امنیت رژیم صهیونیستی، کابینه ضعیف نتانیاهو را تحت فشار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری  شبکه العالم، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "کمیسیون لوکر برای بررسی بودجه امنیت اسرائیل گزارش خود را به رئیس کابینه ارائه داد. این در حالی است که موشه یعلون علیه کابینه اعلام جنگ کرده است."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم را پخش کرد.
یعلون گفت: "گزارش کمیسیون لوکر که امروز صادر شد سطحی و نسنجیده است.و تحولات منطقه و تهدیدهای اطراف را از روی سطحی نگری نادیده گرفته است. این گزارش به نیازهای امنیتی اسرائیل و شهروندان آن پاسخ نداده است در صورت عمل به این گزارش ارتش قادر نیست از اسرائیل دفاع کند."
وی افزود: "این گزارش به افراد توهین کرده است.عناصر خدمت دائم، کارمند نیستند بلکه خدمت گزارند."
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "این تحولات در بودجه امنیت اسرائیل، برای نگاه داشتن نیروهای برجسته در ارتش اسرائیل مناسب نیست."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "طبق کمیسیون لوکر بودجه بخش امنیتی 59 ملیار شیکل افزایش می یابد و تا پنج سال بر این اساس باقی می ماند. شفاف سازی در برابر وزارت دارایی و لزوم اختصاص بودجه جداگانه و مشخص برای تمرین نیروها و اختصاص 10 ملیادر شیکل برای افزایش اقتدار ارتش از بندهای اصلی گزارش کمیسیون لوکر می باشد."
وی ادامه داد: "بر اساس گزارش کمیسیون بررسی بودجه امنیت لوکر  6 درصد از بودجه فرماندهی های ارتش کاسته می شود و خدمت الزامی سربازان نیز تا سال 2020 دو سال کاهش می یابد و تغییراتی در حقوق بازنشتگی نیز اعمال شده است که بر اساس این تغییرات، تنها نیروهای نظامی در سن 42 سالگی بازنشته می شوند و سایر کارکنان بخش امنیتی یک بار مبلغی بین 700 تا 900 شیکل هزار شیکل دریافت می کنند."
تلويزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات متفاوت "یوحنان لوکر" رئیس کمیسیون بررسی بودجه امنیتی این رژیم را در این باره پخش کرد.
وی گفت: "ما معتقدیم این بودجه سنجیده است و قادر است از اسرائیل در برابر تهدیدها و چالشهای امنیتی حمایت کند."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "بیشتر نارضایتی در خصوص حقوق بازنشستگان است. از نظر ارتش اسرائیل، ارتش را نمی توان به دوبخش کارمندان و نیروهای نظامی تفکیک کرد."

پربیننده ترین خبرها