کشته شدن نظامی سعودی در مرز با یمن

کشته شدن نظامی سعودی در مرز با یمن
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 11:19

العالم - منابع سعودی کشته شدن یک نظامی این کشور در درگیری منطقه مرزی با یمن را تایید کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم خبرگزاری عربستان به نقل از بیانیه فرماندهی ائتلاف عربی اعلام کرد که یکی از سربازان نیروی زمینی عربستان در حمله خمپاره ای (ارتش یمن) مجروح شده و سپس به قتل رسید.

ائتلاف کشورهای عربی که برای حمایت از عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری یمن درعملیات موسوم به "توفان قاطعیت" شرکت کرده اند، از پایان توفان قاطعیت و آغاز عملیات به اصطلاح "احیای امید" در 22 آوریل گذشته خبر دادند.

گفته می شود یکی از اهداف این عملیات از سرگیری فعالیت های سیاسی و مهار تحرکات نظامی حوثیها در این کشور است.

درهمین حال پایگاه "سبأنت" به نقل از یک منبع نظامی مسئول در وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و نیروهای مردمی روزچهارشنبه یک بالگرد آپاچی عربستان را در منطقه گمرکی حرض سرنگون کردند.

این منبع مطلع در گفتگو با خبرگزاری یمنی سبأ گفت این بالگرد حین حمله هوایی با شلیک موشک زمین به هوای ارتش و نیروهای مردمی سرنگون شد.

این منبع افزود نیروی پشتیبانی موشکی و توپخانه ای ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز تعدادی از مواضع نظامی عرستان در ارتفاعات العمود در نجران را زیر آتش گرفتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد سربازان عربستانی زیر فشار ضربات سنگین رزمندگان ارتش و نیروهای مردمی همراه با تجهیزاتشان مجبور به فرار از منطقه شدند.

این منبع در ادامه گفت که ارتش و نیروهای مردمی مواضع نیروهای واکنش سریع عربستان و مرکز تک تیراندازی در نجران را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

سبأنت درگزارش دیگری اعلام کرد که در حمله هوایی روز چهارشنبه عربستان به مردم عادی در استان تعز شش نفر از اعضای یک خانواده به شهادت رسیده و تعداد دیگری مجروح شدند.

منابع محلی در این استان به خبرگزاری سبأ گفتند جنگنده های متجاوز عربستان یک منزل مسکونی مجاور دانشگاه ملی را بمباران کردند که موجب ویرانی منزل و شهادت شش نفر از اعضای یک خانواده و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

در این حملات همچنین منزل یک شهروند عادی به نام محمد عبدالکریم الجنید که در کنار مسجد عقبه در محله العسکری بود ویران شد.

جنگنده های عربستان همچنین به جاده سائلة النمر، مجاور پارک زاید حمله کردند که در نتیجه آن عبور و مرور در این جاده مختل شد.

منابع محلی افزودند جنگنده های عربستان به المنطقه العروس در ارتفاعات "صبر" و منطقه الکمب واقع در مجاورت صندوق تأمین اجتماعی هم حمله کردند.

پربیننده ترین خبرها