در دیدار وزرای خارجه سوریه و عمان چه گذشت

در دیدار وزرای خارجه سوریه و عمان چه گذشت
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 21:21

وزیر امور خارجه سوریه و همتای عمانی او در مسقط تأکید کردند که زمان آن فرا رسیده است که بحران سوریه پایان یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه روز پنج شنبه به همراه هیئتی وارد مسقط پایتخت سلطان نشین عمان شد و از سوی یوسف بن علوی همتای عمانی و مقامات عالی رتبه وزارت امور خارجه عمان و سفیر سوریه و کارمندان سفارت این کشور در عمان مورد استقبال قرار گرفت.
خبرگزاری رسمی دولتی سوریه "سانا" نوشت: ولید المعلم و یوسف بن علوی با حضور هیئت های دو کشور، در ساختمان وزارت امور خارجه عمان، به گفتگو و مذاکره درباره روابط دو کشور و بحران سوریه و نقش عوامل منطقه ای و بین المللی در آن پرداختند.
به نوشته این خبرگزاری، طرفین تأکید کردند که زمان آن فرا رسیده است که تلاش های سازنده ای برای پایان به این بحران و پاسخگویی به خواسته های ملت سوریه برای مقابله با تروریست و ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و حفظ یکپارچگی خاک این کشور، صورت گیرد.
طرفین همچنین درباره ادامه تلاش و هماهنگی طرفین برای تحقق اهداف مشترک ملت و دولت و کشور تأکید کردند.
به نوشته سانا،  فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه و احمد عرنوس مشاور وزیر و سفیر سوریه در مسقط و احمد بن یوسف الحارثی قائم مقام وزارت امور خارجه و شمار دیگری از مقامات این وزارتخانه در این دیدار حضور داشتند.
خبرگزاری رسمی عمان نیز اعلام کرد: بن علوی و المعلم علاوه بر روابط دو کشور، درباره مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل و نظر کردند.
ولید المعلم پیش از سفر به عمان، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود. همزمان با سفر ولید المعلم، مقامات کشورمان اعلام کردند به زودی طرحی را با هدف پایان بحران سوریه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها