صحنه‌هایی دردناک از مشکلات آوارگان یمنی

پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 22:40

بیش از 66 خانوادۀ آواره از استان صعده، در مسیر منطقه ضروان، در شرایط فاجعه بار انسانی در چادرهای ساده و فاقد امکانات به سر می برند.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، سازمان های حقوق بشری و بنیادهای بشردوستانه با این که این آواره ها در جادۀ اصلی استان های صعده و صنعا چادر بر پا کرده اند، باز هم از امدادرسانی به آنان باز مانده اند.

"عبده احمد" یکی از این آوارگان به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما از همه سازمان های درخواست می کنیم به دادمان برسند، زیرا با توجه به باران های سیل آسا و کمبود غذا به شدت تحت فشاریم. آواره شده ایم و بسترمان خاک و سرپناهمان آسمان است.

"محمد صلاح" فعال حقوق بشری در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد: نیاز اصلی این آوارگان، غذاست. آن ها زیر باران شدید، به ساده ترین سرپناه نیازمندند. آب، غذا و سرپناه مهم ترین نیاز آنان است.

در یکی از چادرها، فؤاد و خانوادۀ 9 نفره اش زندگی می کنند، این چادر نمی تواند همه اعضای این خانواده را از باران و حشرات موذی در امان دارد؛ بقیه خانواده های آواره نیز با همین وضعیت دست و پنجه نرم می کنند.

"فؤاد ثابت" در این خصوص گفت: حدود چهار تا پنج ماه است که ما اینجا هستیم. یک بار سیل ناگهان تمام چادرهای ما را فراگرفت. اکنون هم شما به چشم خود، وضع ما را مشاهده می کنید .. نمی دانیم کجا باید برویم.

وی با اشاره به یکی از دخترانش که او را عقرب گزیده است، گفت: هیچ جایی جز صنعا برای امدادرسانی به دخترم وجود نداشت.

آوارگان صعده که خانه ها و وسایل خود را به سبب تجاوز سعودی رها کرده اند، در شرایط بسیار ناگواری به سر می برند و در این شرایط به کمک نهادها و بنیادهای حقوق بشری چشم امید بسته اند.

فراشه حسین از آوارگان صعده به خبرنگار العالم گفت: خانه ها، خودروها و همه چیز خود را رها کردیم و اکنون زیر سقف آسمان رها شده ایم، فرزندانمان به سبب عقرب گزیدگی مردند و بقیه نیز در گرسنگی به سر می برند.

بر پایه این گزارش، بیش از 66 خانوادۀ یمنی، در شرایط بسیار ناگوار و با احتیاج شدید به آب و غذا و نیاز به درمان، به سر می برند.

این افراد در چادرهایی فاقد امکانات اولیه زندگی و تنها به امید امدادرسانی بنیادهای حقوق بشری، زنده اند.

پربیننده ترین خبرها