چرا اروپایی‌ها به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

چرا اروپایی‌ها به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر
جمعه 16 مرداد 1394 - 14:05

داعش با وعده‌های رنگارنگی از جمله امکانات مالی، خشونت و لذت‌های جنسی و ... نسبت به جذب اروپاییان برای پیوستن به این گروه تروریستی مبادرت می‌ورزد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، امروز جمعیت داعش قریب به 30 تا 200 هزار نفر در آمار غربی و عربی تخمین زده می‌شود. این که چقدر از این جمعیت از اروپا و آمریکا هستند در نمودارها و منابع مختلف مطرح شده است.

 

چرا اروپایی‌ها به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

 

چرا اروپایی‌ها به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 
براساس آمار در اروپا داعش نمایندگانی از بلژیک، فرانسه، سوئیس ، ایتالیا، اتریش، سوئد آلمان، فنلاند، نروژ، آلبانی، کوزوو، بوسنی ، اکراین، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکیه و... دارد.

 

چرا اروپایی‌ها به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

*** بیش از 4 هزار نفر در اروپا عضو داعشند؟!

این جمعیت که بر اساس آمار بیش از 4 هزار نفر در کشورهای اروپایی به داعش پیوسته‌اند که به نظر دلایل مختلفی برابر عضویت آن‌ها مطرح می‌گردد. دلایلی که ذهن هر مخاطب را در وهله اول به خود مشغول می‌کند، تبلیغات سایبری داعش، مشکلات مالی، جذب جوانان به اقدامات تحریک آمیز، وعده تحویل پول و... است.


*** چه دلایلی برای عضویت در داعش وجود دارد؟

برای پیدا کردن علت‌های عضویت داعش در اروپا دلایل مختلفی مطرح می‌شود که از جمله آن‌ها لذت‌جویی و خشونت‌طلبی آزاد، القا میل به جاه‌طلبی در اعضا داعش، امکانات گسترده و تسلیحات سنگین و مدرن، اختیار تام در خشونت با زنان از جمله دلایلی است که اروپایی‌ها را مجاب می‌کند تا به گروه تروریستی داعش بپیوندند.

*** سازوکار عضویت در داعش چیست؟

تروریست‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر و فیس‌بوک برای پیوستن به این گروه تبلیغاتی را انجام می‌دهند و با وعده‌های مختلف از جمله پول و امکانات مادی پروسه عضوگیری را تکمیل می‌کنند که البته پس از پیوستن اعضا اروپایی به داعش آن‌ها متوجه می‌شوند که بهشت مطرح شده با واقعیت چقدر تفاوت دارد و این موضوع در قضاوت شخص متبادر می‌شود.

*** دلایل پیوستن به داعش چیست؟


** 1- لذت‌جویی و خشونت‌طلبی

نکته اولی که باعث جذب تروریست‌ها از نقاط مختلف دنیا و به خصوص اروپا به داعش به ذهن می‌رسد. تبلیغات خشونت‌طلبی و لذت‌جویانه داعش بوده که باعث می‌شود اعضا مجذوب شوند. برای مثال هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سر بریدن ، کشتار دسته جمعی و یا خشونت ضد اعضای یک خانواده را با دلایلی همچون مشرک بودن و مسلمان نبودن یا ظالم بودن و شعارهای آزادی‌خواهانه سر می‌دهند ناخودآگاه عده‌ای تمامیت‌خواه عضو خواهند شد.

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

 


** 2- امکانات و تجهیزات مدرن نظامی

استفاده از امکانات نظامی و تجهیزات نظامی و تجهیزات دفاعی برای افرادی که به این حوزه علاقمند هستند، افرادی را برای تروریست‌های داعش تدارک خواهد دید. این افراد به سلاح‌های سبک و سنگین و تجهیزات پیشرفته علاقمندند و لذا به داعش هم علاقمند می‌گردند.

 

** 3- خشونت‌ها و لذت‌های جنسی

چون تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه زنان و دختران زیادی را در سیطره خود دارند، لذا به لذت‌جویی و خشونت و تجاوز جنسی مبادرت می‌کنند و این یکی از دلایلی است که برای پیوستن اروپایی‌ها مطرح می‌شود.

شاید بعد از جهاد نکاح اعضای داعش با زنان پیوسته به این گروه، مساله ای که داعش را به راه انداختن حرمسرا تشویق کرد، جایزه ای بود که اعضای آن از ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده خود دریافت کردند. به گزارش ناظر حقوق بشر در سوریه روز 30 آگوست (8 شهریور 1393) البغدادی 300 زن و دختر اسیر ایزدی را به جنگجویان خود در سوریه تحت نام غنیمت جنگی هدیه کرد و این خود انگیزه ای برای عضویت در داعش خواهد بود.

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر

 


 

** 4- وعده پول و امکانات مالی

در تبلیغات سایبری وعده پول و امکانات مادی و مالی به اعضایی که قصد عضویت دارند، ارائه می‌شود که این وعده‌ها هم دلیلی بر عضویت تروریست‌های داعش است. "ماجد غماس"  در خصوص وضعیت پرداختی های داعش به نیروهایش می گوید: «البته طبیعی است که نمی توان عدد دقیقی در این رابطه گفت و اطلاع موثقی از آن در دست نیست. اما آنچه منتشر و شایع شده حاکی از این است این گروه برای نیروهای عراقی خود ماهانه ۷۰۰ دلار و برای اعضای غیر عراقی اش ۱۲۰۰ دلار پرداخت می کند.»

 

چرا اروپاییان به داعش می‌پیوندند؟ + تصاویر


این سیاستمدار عراقی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری عوامل اقتصادی در جذب نیروی داعش می افزاید: «با توجه به اوضاع بحرانی اقتصادی در جهان عرب طبیعی است که این مبالغ برای شهروندان کشورهای مختلف عربی به ویژه آنها که مشکلات اقتصادی جدی تری دارند، جذاب است. به ویژه که این گروه از خانواده مبارزان خود هم حمایت می کند و ساپورت های مالی از آنها ادامه دارد.»

مسئول سیاسی جریان حکیم در تهران در خصوص شیوه های عضو گیری داعش می گوید: «جریان های تکفیری  و القاعده و داعش در مساجد و خانه های تیمی خود در نقاط مختلف جهان عرب و جهان روند عضوگیری خود را پی می گیرند. آنها با سوار شدن بر باورهای اندیشه ای و همچنین وسوسه مالی می توانند افراد مختلف را جذب نمایند. ما حتی شنیده ایم در لیبی اهالی چندین روستا به طور کامل برای به عراق آمده اند و به داعش پیوسته اند».



در مجموع وجود زنان و دختران بسیار برای تجاوز در این گروه تروریستی، وعده پول و امکانات مالی، خشونت‌طلبی و تمامیت‌خواهی در تبلیغات، وجود امکانات پیشرفته نظامی در داعش و ...  از جمله عوامل پیوستن اروپایی‌ها به این گروه تروریستی است. آماری که رسانه‌ها و سازمان‌های جاسوسی غربی منتشر می‌کننده می‌گوید سالیانه 1000 نفر به گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق می‌شوند که بعید نیست با توجه به دلایل مطرح شده بخش بزرگی از آن‌ها از اروپا به سوریه گسیل شوند.

پربیننده ترین خبرها