عضو ارشد دیده‌بان حقوق بشر بحرین بازداشت شد

عضو ارشد دیده‌بان حقوق بشر بحرین بازداشت شد
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:16

منابع محلی در بحرین گزارش دادند که نیروهای امنیتی فرودگاه بین المللی این کشور شیخ "میثم سلمان" رئیس بخش آزادیهای دینی دیده بان حقوق بشر بحرین را بازداشت و به بخش جرایم اینترنتی در دفتر تحقیقات جنایی بردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مراه البحرین" شیخ میثم سلمان که صبح روز شنبه در فرودگاه بازداشت شد، در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر بر لزوم پایان تبعیض طایفه‌ای در بحرین و برقراری تساوی حقوق شهروندی و جرم دانسته شدن تبعیض نژادی و پیگرد قضایی عاملان آن تاکید کرده بود.
وی همچنین بر اهمیت اجرای قانون اساسی تاکید کرده بود که براساس آن، سیستم حکومتی دموکراسی و حاکمیت به عنوان منبع همه قدرتها از آن مردم باشد.
شیخ میثم سلمان نوشته بود: اقدامات تحریک آمیز و ایجاد تنفر علیه شهروندان در طول سال 2015 میلادی از جنس همان جرایم و خصومت علیه شیعیان در بحرین است، که در پی اعتراضات و تظاهرات در فوریه سال 2011 میلادی روی داد و رسانه های گروهی دولتی نقش بزرگی در رشد فرهنگ ایجاد تنفر علیه شهروندان بازی می کنند و لازم است تا قانونی برای جرم دانستن تبعیض و سخنرانی هایی وضع شود که محتوای تحریک آمیز و تنفر انگیز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها