پيشروی ارتش سوريه و مقاومت در زبدانی

پيشروی ارتش سوريه و مقاومت در زبدانی
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 10:32

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در نبرد با گروه های تروریستی موفق به پیشروی در شهرک الزهرا و مناطقی در شمال غرب شهر زبدانی شدند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه با اجرای عملیاتی در زبدانی واقع در ریف دمشق، موفق شدند در این مناطق پیشروی کنند و در این عملیات نیز شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عملیات خود بر مناطق اطراف میدان "الکورنیش" و شهرک "جامع برادا" مسلط شدند و در محور شرقی زبدانی نیز پیشروی کرده و تروریست ها را عقب راندند.
"حسام زیدان" خبرنگار العالم درسوریه  گزارش داد: عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شهر زبدانی در ریف دمشق و پیشرویها در این مناطق همچنان ادامه دارد.
پیشرویها این بار به سمت مرکز شهر زبدانی صورت گرفته و برخی ساختمانهای شهرک الزهرا و شهرک غربی آزاد شده است. این مناطق پس از تصرف شهرک البرادا و میدان الکورنیش  در جنوب غرب شهر زبدانی آزاد شده است.
اسارت سه تروریست احرار الشام
در محور شرقی نیز خیابان الزتوت و میدان پمپ بنزین به کنترل ارتش سوریه درآمد و تعدادی از تروریستهای مسلح  نیز در این درگیریها کشته شدند. پس از یورش ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به محل استقرار تروریستها در این مناطق، سه تروریست وابسته به گروه موسوم به جنبش احرار الشام نیز اسیر شدند.
"ثائر ابراهیم" تحلیلگر سیاسی سوری در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: یکسره کردن کار تروریستها و پایان دادن به نبرد در جبهه زبدانی برای ارتش سوریه مهم است زیرا باعث می شود نیروها با فارغ شدن از این منطقه به سمت محورهای دیگر روانه شوند. از نظر راهبردی نیز جبهه زبدانی بسیار با اهمیت است.
فرار تروریست ها با برجا گذاشتن سلاح و مهمات
خبرنگار العالم گزارش داد: تروریستها پس از فرار از این مناطق تلفنهای همراه و وسایل تماس و انواع سلاح و مهمات و ذخایر جنگی خود را باقی گذاشتند. آنها هنگامی که دیدند توان رویارویی با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را ندارند از این مناطق گریختند.
نقش پهپادها در پیشروی ارتش سوریه و مقاومت
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در چندین محور عملیات نظامی خود را بر این مناطق به اجرا گذاشتند و آن را زیر آتش سنگین گرفتند سپس نیروها توانستند در داخل ساختمانها نفوذ کنند و جنگنده های سوری نیز برای پشتیبانی از این نیروها محل استقرار افراد مسلح را بمباران کردند. پهپادها نیز نقش مهمی در پیشروی نیروهای ارتش داشتند.
عقیل محفوظ کارشناس امور راهبردی سوری به خبرنگار العالم گفت: عملیاتی که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شهر زبدانی اجرا کردند جزیی از تلاشهای نظامی است که برای از بین بردن گروههای مسلح در این منطقه حساس صورت می گیرد.
حسام زیدان  خبرنگار العالم در سوریه به نقل از یک منبع نظامی خاطرنشان کرد، پیشرویهای جدید ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در مناطق مختلف شهر زبدانی باعث از بین رفتن روحیه گروههای تکفیری در داخل این مناطق خواهد شد. زیرا گزینه های پیش روی تروریستها در این مناطق محدود شده است و  پیشرویهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در زبدانی به گونه ای است که پایگاهها و مناطق آنان یکی پس از دیگری به تصرف این نیروها در می آید. شهرک الکورنیش و شهرک جامع برادا از جمله مناطقی است که در این عملیات آزاد شدند.

پربیننده ترین خبرها