گوشه‌هایی از عملیات ارتش سوریه و مقاومت در زبدانی + فیلم

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:02

عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شهر زبدانی در ریف دمشق و پیشروی به سمت مرکز این شهر همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه با گسترش نفوذ خود در برخی از ساختمان های منطقه الزهراء و آزادی مسجد الزهراء و برخی از ساختمان های جدید در شمال غرب زبدانی، عناصر مسلح را متحمل خسارات و تلفات زیادی کردند.

براساس این گزارش، پیشروی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به دنبال به دست گرفتن کنترل میدان الکورنیش و منطقه جامع بردی در بخش جنوب غربی شهر الزبدانی صورت گرفت.

همچنین درمحور شرقی خیابان الزتوت به سمت میدان المحطه نیز پیشروی هایی صورت گرفت و عده ای از عناصر مسلح دراین حمله کشته شدند وسه نفر از اعضای گروه احرار الشام بعد از یورش نیروهای ارتش و مقاومت به یکی از ساختمان هایی که این گروه درآن مخفی شده بودند، به اسارت درآمدند.

" ثائر ابراهيم " تحلیلگر مسائل سیاسی به خبرنگار شبکه العالم گفت یکسره کردن کار جبهه الزبدانی برای ارتش سوریه ، بار سنگینی را از روی دوش ارتش برمی بردارد و درنتیجه، شمار قابل توجهی از این نیروها به جبهه های دیگر خواهند رفت.

وی افزود که جبهه زبدانی، اهمیتی راهبردی دارد، درنتیجه گشودن این جبهه برای ایجاد ارتباط میان مقاومت لبنان با اراضی سوریه ضروری است.

پربیننده ترین خبرها