ماجرای زنی که سوئد را برای کمک به ایزدی‌ها ترک کرد

ماجرای زنی که سوئد را برای کمک به ایزدی‌ها ترک کرد
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:08

"دلال سیندی" زنی است که حدود 10 ماه قبل کار و زندگی خود را در سوئد رها کرد و به کمک زنان و کودکان ایزدی در کردستان عراق شتافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "ایندیپندنت" در گزارشی از درباره این زن 24 ساله نوشت: رسانه‌های انگلیسی و سوئدی برای نخستین بار در مه گذشته متوجه فعالیتهای دلال شدند؛ وی از آن هنگام در حال انتشار تجارب خود از طریق اینستاگرام، درباره کمک به زنان و دختران ایزدی در کردستان عراق است.
دلال اکنون به عنوان یک نیروی امدادگر، در حال کمک به زنان و کودکانی است که از حملات وحشیانه داعش، آواره شده اند.
دلال سیندی به ایندیپندنت تأکید کرد که قبل از آمدن به کردستان عراق، کار و تحصیل خود را رها کرد.

دلال که یک شهروند سوئدی - عراقی است، افزود: من آپارتمان خودم را نیز واگذار کردم. پس از آن در اکتبر گذشته به مقصد کردستان (عراق) بلیت گرفتم. یک هفته قبل از پرواز نیز با گروهی از امدادگران دیدار کردم. آنان قصد داشتند به شهر من در "زاخو" بروند، به همین دلیل درخواست کردم که آنان را همراهی کنم. 
دلال ادامه داد: این گروه از داوطلبان 2 هفته در کردستان عراق ماندند تا به آوارگان خدمات پزشکی، غذایی و روان درمانی بدهند. پس از آن به سوئد بازگشتند اما من ماندم زیرا نمی توانستم اینجا را ترک کنم. برای بازگشت احساس خوبی نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 10 ماه است که در اینجا هستم و احساس می کنم که بهترین کار زندگی خود را انجام داده‌ام.
سیندی در حال کمک به شماری از زنان و کودکان ایزدی است که از دست گروه تروریستی داعش گریخته اند. داعش این زنان و کودکان را به عنوان برده جنسی فروخته بود. وی همچنین به خانواده هایی کمک می کند که به دلیل حملات داعش، آواره شده‌اند.

سیندی می گوید که همه این آوارگان داستانهایی وحشتناک برای گفتن دارند.
سیندی تأکید کرد: داعش برخی از این زنان را برای ارائه خدمات جنسی به اسارت گرفت، و آنهایی را که نمی توانست در این زمینه از آنان سوء استفاده کند، به مزارع فرستاد تا برای این گروه بیگاری کنند. بیشتر این زنان به صورت روزنامه مورد تجاوز قرار گرفته اند.
وی افزود: مسن ترین زنی که من دیدم 84 ساله بود و عناصر داعش او را مجبور کرده بودند که برای عناصر این گروه نان بپزد و غذا تهیه کند.

سیندی که طی این مدت با همکاری سازمانهای مختلف به آوارگان خدمت رسانی کرده است، اکنون به دنبال آن است که خودش سازمانی را در همین زمینه تأسیس کند تا بتواند در کردستان عراق بماند. وی همچنین آرزو دارد که روزی یک روانشناس شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها