آل‌سعود ویلای اشرافی برلوسکونی را می‌خرد

آل‌سعود ویلای اشرافی برلوسکونی را می‌خرد
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 09:56

خاندان سعودی در نظر دارد ویلای 2500 متری سیلویو برلوسکنی نخست وزیر پیشین ایتالیا را در جزیره "سادینیا" در جنوب این کشور خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این ویلا دارای 30 اتاق، یک آمفی تاتر، یک آتشفشان مصنوعی، هفت استخر، یک غار زیر زمینی، چند زمین تنیس و یک پارک یکصد و بیست هکتاری دارای گل ها و گیاهان نادر است که در ساحل "کوستا ازمرالدا" در منطقه اشرافی جزیره سادینیا قرار دارد.

به نوشته رای الیوم، در این ویلا، برلسکونی با روسای کشورهایی چون تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس، جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهور کنونی روسیه دیدار داشت و تصاویری غیر اخلاقی از وی با دختران جوان منتشر شد.

به نوشته روزنامه ایتالیایی کوریه ره دلاسرا، برلوسکنی 78 ساله در دیدار پنج ساعته با شاهزاده محمد بن نائف ولیعهد عربستان قیمت ویلا را پانصد میلیون یورو (حدود دو هزار میلیارد تومان) پیشنهاد کرده است.

اواسط ماه ژوییه، اقدام خاندان سلطنتی عربستان در گرفتن اختصاصی ساحل جزیره والوریس یکی از سواحل جنوب فرانسه، خشم عمومی مردم فرانسه را برانگیخت و بازتاب گسترده ای در مطبوعات این کشور داشت.

محدود شدن دسترسی به ساحل منطقه «ریوریا» در فرانسه و تشدید تدابیر امینتی در آن طی اقامت هشت روزه ملک سلمان 80 ساله، موجب نارضایتی مردم این منطقه و سایر شهرهای فرانسه شد، تا جایی که وی با ناتمام گذاشتن سفرش، فرانسه را به مقصد مراکش ترک کرد.

ملک سلمان شنبه هفته گذشته در حالی با کاروانی متشکل از یک هزار نفر برای گذراندن تعطیلات در منطقه «ریوریا» وارد فرودگاه شهر «نیس» شد، در حالی که شمار بسیاری از مردم فرانسه سیاست های رژیم سعودی در حمله و تجاوز به یمن را مورد انتقاد قرار داده اند.

از سوی دیگر، اقدام دولت فرانسه مبنی بر اختصاص بخشی از ساحل منطقه ی «ریویرا» برای گذراندن تعطیلات شاه عربستان با اعتراض شدید ساکنان این منطقه روبه رو شد. همچنین شهردار شهر ساحلی «والوری» نیز در نامه ای به فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، مراتب اعتراض ساکنان این مناطق را به گوش وی رساند.

پربیننده ترین خبرها