پایداری مدافعان فوعه و کفریا در برابر حمله تروریستها+ویدیو

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 12:35

مدافعان مردمی شهرهای الفوعه و کفریا در حومه ریف ادلب در سوریه توانستند با پایداری خود حمله عناصر تروریست به این دو شهر را خنثی کرده، به آنها تلفات و خسارت وارد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهرهای الفوعه و کفریا واقع درحومه ریف ادلب سوریه روزانه در معرض شلیک گلوله های سنگین و راکت قرار دارد.

این دو شهر که از پنج ماه پیش در محاصره  گروههای تروریستی مسلح قرار گرفته است، گاهی در یک روز شاهد اصابت 1500 گلوله سنگین عناصر تروریست است.

در این دوشهر محاصره شده، حدود 40 هزارغیر نظامی بی دفاع روزانه شاهد اصابت گلوله های سنگین و راکت هستند. محاصره شدید نیز مزید برعلت شده و ساکنان را از دستیابی به ساده ترین امکانات زندگی مانند خوردن، آشامیدن، دارو و سوخت محروم کرده است.

آخرین تحولات دو شهر الفوعه و کفریا حاکی است که کمیته های مردمی توانستند در برابر حمله مسلحانه افراد موسوم به "جیش الفتح" و هم پیمانان تکفیری آنان ایستادگی کردند.

به گفته منابع سوری، این درگیریها که شدیدترین نوع درگیری از ابتدای محاصره به شمار می رود، در منطقه الصواغیه واقع در شمال شرقی الفوعه درگرفت.

کمیته های مردمی توانستند از حملات افراد مسلح جلوگیری کرده و شمار زیادی  از آنها را کشته یا زخمی کنند. آنها همچنین یک دستگاه تانک افراد مسلح را که نتوانسته بودند، از صحنه درگیری فراری دهند، از کار انداختند.

مهندس سلیمان اسد از اهالی شهر الفوعه نیز طی تماس تلفنی با برنامه "پانوراما"ی شبکه العالم اظهار داشت: تروریستها شهرهای فوعا و کفریا را با انواع سلاح گلوله باران کردند که قربانیان زیادی به همراه داشت. آنها سپس به این دو شهر حمله کردند اما ساکنان الفوعه و کفریا با آنها مقابله کردند و ایمان دارند که در این نبردها پیروزی خواهند بود.

دهها تروریست تکفیری - در جریان تلاش کمیته های مردمی دو شهر الفوعه و کفریا برای جلوگیری از نفوذ آنها به نزدیکی منطقه قصر بیت فلاحه از طریق محور بنش و طعوم - کشته شدند. شماری از این تروریست ها نیز هنگام  انفجار یک تونل زخمی شدند.

افراد مسلح این تونل را از سمت منطقه بنش برای رسیدن به یکی از مناطق محل تمرکز کمیته های مردمی حفر کرده بودند.

کمیته های مردمی همچنین توانستند یک خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده و پیش از رسیدن آن به این دو شهر، راننده انتحاری آن را به هلاکت برسانند.

آنها همچنین یک تانک جبهه تروریستی النصره را که درصدد پیشروی به سوی جبهه دیرالزغب بود، منفجر کردند.

گروههای مسلح برای جبران شکست و عقب نشینی خود اقدام به گلوله باران دو شهر یاد شده کردند که براساس اعلام رسانه ها، در جریان آن شش غیر نظامی بی دفاع از جمله دو دختر بچه و یک زن کشته شدند.

"محی الدین محمد" کارشناس راهبردی نیز در این راستا گفت : جنگ علیه تروریسم  جنگ میان  گروههای تروریستی  است و ارتش سوریه  روزانه وارد دهها درگیری بر ضد افراد مسلح می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها