مجلس عراق به طرح مقابله با فساد رای مثبت داد

مجلس عراق به طرح مقابله با فساد رای مثبت داد
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 16:43

مجلس عراق به پیشنهادهای "حیدر عبادی" نخست‌وزیر این کشور، برای مقابله با فساد و کاهش هزینه‌ها رای مثبت داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در نشست امروز پارلمان عراق، 297 نفر از نمایندگان حاضر به اتفاق آرا به طرح‌های اصلاحات دولت و پارلمان رای مثبت دادند.
سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق در نشست پارلمان پس از قرائت مشروح طرح اصلاح امور این کشور از نمایندگان خواست که رای‌ دهند و 297 نماینده حاضر در جلسه پارلمان عراق نیز به اتفاق آرا، به این طرح رای مثبت دادند.

رییس مجلس عراق اعلام کرد که پیشنهادهای نخست‌وزیر عراق بدون بحث و گفت‌و‌گو در باره آن، بلافاصله تایید شده‌اند.

کاهش تعدادی از پست‌های ارشد دولتی ازجمله معاونت های رییس جمهوری، پایان دادن به نظام قومی-حزبی برای مشاغل دولتی و از سر گیری تحقیقات در مورد فساد از جمله بندهای این طرح هستند.

عراق سه معاون رییس‌جمهوری دارد که دو معاون شیعه هستند و یک معاون سنی مذهب. این کشور سه معاون نخست‌وزیر دارد که یک نفر شیعه، یک نفر سنی و یک نفر هم کرد سنی است. طبق پیشنهادهای نخست‌وزیر عراق، سمت‌های معاون رییس جمهوری و معاون نخست وزیری حذف خواهند شد.

همچنین با اصلاحات پیشنهادی دولت عراق، سمت‌های سیاسی ارشد در دولت عراق دیگر مبنای قومی و حزبی نخواهد داشت.

قرار است از این پس شماری از سمت‌های دولتی در اختیار افراد مستقل قرار گیرد که هدف از این کار، مقابله با فساد اعلام شده است.

چندی پیش آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق از حیدر عبادی، نخست وزیر این کشور خواست تا با "مشت آهنین" با فساد مقابله کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها