داعش به دنبال تصرف جهان تا قبل از 2020

داعش به دنبال تصرف جهان تا قبل از 2020
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 19:20

روزنامه میرور در گزارشی به نقشه‌ای اشاره کرد که براساس آن داعش قصد دارد چین، اسپانیا و شمال آفریقا را تصرف کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس ، نقشه منتشر شده از سوی داعش نشان از طرح‌های حساب شده آن‌ها در تصرف جهان تا قبل سال 2020 دارد.

به نوشته روزنامه انگیسی «میرور» این نقشه جدید نشان می‌دهد که هدف ‌این گروه تروریستی احاطه بر خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا ظرف 5 سال آینده است.

«اندور هاسکن» خبرنگار بی بی سی در کتاب جدیدش تحت عنوان «خلیفه ترس و وحشت» به نقشه جدید داعش اشاره کرده که در آن نواحی از اسپانیا در غرب اروپا تا مرزهای چین در شرق به عنوان قلمروی جدید این گروه پوشش داده شده و به بخش‌هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه که از سوی «موروها» از قرن هشتم تا 15 تحت اشغال بود، نام عربی آن «اندلس» داده شده است.

**نقشه جدید داعش

هاسکن در این زمینه گفت: «آن‌ها می‌خواهند هر آن‌چه را که می‌بینند به عنوان جهان اسلام به تصرف خود درآورند. آن‌ها حالا خلیفه دارند و تصمیم دارند علیه بقیه جهان باشند. اگر داعش سلاح هسته‌ای داشت، علیه ما استفاده می‌کرد.»

 

داعش به دنبال تصرف جهان تا قبل از 2020

 

این روزنامه در خاتمه نوشت: داعش هم اینک 50 هزار عضو دارد و بیشتر به مدد احاطه بر میادین نفت و گاز  در عراق و سوریه نزدیک به 2 میلیارد پوند دارایی دارد.

پربیننده ترین خبرها