فیلمی که باعث بازداشت چند عربستانی شد

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 20:40

پلیس شهر بقعاء در منطقه حائل (شمال غربی عربستان) کادر تولید برنامه "وشنوحنا هلون" (چرا ما این طوری هستیم؟) را به علت انتقاد از پروژه پارک "النفود" در این شهر بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فعالان عربستانی در برنامه ای که رمضان گذشته بر روی یوتیوب منتشر کردند به انتقاد از پروژه پارک مذکور پرداختند که با وجود اینکه مبلغ دو میلیون ریال [عربستان] برای آن در نظر گرفته شده است، عملا چنین پروژه ای وجود خارجی ندارد.
پایگاه عربستانی المرصد در این باره نوشت: "عمر الشویقی" مجری و سایر عوامل برنامه از جمله غازی الغازی و عبدالله العبید و فهد الفریح، کارگردان این برنامه بازداشت شدند، و بازداشت آنها به مدت پنج روز تمدید شده است.
فهد الشویقی پدر عمر الشویقی مجری این برنامه در این باره گفت: هنوز شاکی این افراد و اتهامات آنها مشخص نیست.
از سوی دیگر، فعالان در پایگاه تویتر به انتقاد از بازداشت عوامل این برنامه بدون وجود دلیل قانونی پرداختند. حسن الشیحان از کاربران تویتر در این باره نوشت: باید برای پیگرد عوامل کوتاهی در کشور و فساد در پروژه هایی مانند پارک مذکور با پادشاه نامه نگاری کرد.
فعال دیگری به نام فهد الشمری در این باره نوشت: این اقدام، آغازی بر پایان یافتن انتقاد سازنده است و این پروژه حق شهروندان است نه دولت و دولت باید همه تلاش خود را در راستای خدمت به شهروندان به کار گیرد.
 

پربیننده ترین خبرها