"پ ک ک" انفجار در استانبول را به عهده گرفت

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 22:06

حزب کارگر کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مسوولیت حمله انتحاری به مرکز پلیس شهر استانبول را که به کشته شدن یک مسوول امنیتی منجر شد، به عهده گرفت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "پ.ک.ک" که از نظر مقامات ترکیه ای یک گروه ممنوعه است با انتشار بیانیه ای در سایت مخصوص شاخه نظامی خود اعلام کرد که حمله روز دوشنبه (19 مرداد ماه) به مرکز پلیس استانبول با انفجار یک کامیون بمب گذاری شروع شد و با تیراندازی به مرکز پلیس ادامه یافت که سه تن از نیروهای امنیتی ترکیه در این حمله کشته شدند.
"پ.ک.ک" اعلام کرد که این حمله با هدف انتقام از کشته شدن یکی از سران آن صورت گرفته است.
ترکیه دیروز، دوشنبه، صحنه چندین حمله مسلحانه در استانبول و شرناق بود که در آن از سلاح گرم و مواد منفجره استفاده شد و بر اثر آن دست کم 5 تن از نیروهای امنیتی و تعدادی از مهاجمان کشته و دست کم 11 نفر زخمی شدند.
خبرگزاری آناتولی به نقل از نیروهای امنیتی اعلام کرد که حمله به مرکز پلیس منطقه "سلطان بیلی" توسط "پ.ک.ک" و حمله به کنسولگری آمریکا در استانبول توسط جبهه حزب آزادی بخش انقلابی انجام شده است.
این خبرگزاری رسمی ترکیه تاکید کرد که پاسگاه پلیس فاتح صبح دوشنبه توسط 3 تروریست مورد حمله واقع شد که بر اثر آن یک نیروی پلیس کشته و7 شهروند عادی به همراه 3 پلیس مجروح شدند.
در این حمله راننده خودروی بمب گذاری شده در جا کشته شد و دو مهاجم دیگر نیز در درگیری با نیروهای امنیتی از پا در آمدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها