گاردین: استراتژی اوباما در سوریه شکست خورد

گاردین: استراتژی اوباما در سوریه شکست خورد
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 13:56

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به تحولات سوريه در طول چهار سال گذشته و مواضع آمريكا درقبال بحران این کشور نوشت: استراتژی ریيس جمهور آمريكا، در سوريه شكست خورده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین در مطلبی خاطرنشان کرد، رییس جمهور آمریکا در آغاز برای مهار بحران در سوریه کوشش کرد اما شکست خورد.
گاردین تأکید کرد: اوباما هم اکنون سرگرم فعال ‌سازی سیاست‌‌های خارجی خود با کشورهای ایران و کوبا است و اینگونه به ‌نظر می‌رسد که سیاست ‌های اوباما در سوریه شکست خورده است.
نویسنده این مطلب سوریه را یکی از بزرگترین پرونده‌های شکست خورده سیاست خارجی رییس جمهوری آمریکا توصیف کرد اما همکاری واشنگتن و مسکو در شورای امنیت درباره سلاح ‌های شیمیایی دولت سوریه را تنها نمونه موفقیت در سلسله ناکامی ‌های آمریکا دانست.
این نویسنده با اشاره به شمار قربانیان و آوارگان جنگ سوریه نوشت: جنگ سوریه وارد پنجمین سال خود ‌می شود درحالی که آمریکا نتوانسته است به آن پایان دهد. این جنگ اثرات منفی بر امنیت جهانی دارد.
به نوشته گاردین، اوباما در سخنان خود روشن کرده است که آمریکا به‌ تنهایی نمی تواند بار مسوولیت حل بحران‌های جهان را به دوش بکشد زیرا امکانات واشنگتن برای دخالت در بحرانهای خارجی دارای حد و مرز است
گاردین خاطرنشان کرد که سیاست اوباما در راستای وارد نشدن به کوره خاورمیانه و مهار بحران سوریه به جای حل و فصل آن بود اما این سیاست شکست خورد زیرا درگیری سوریه توسعه یافت و بر تمام منطقه خاورمیانه سایه انداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها