نظر نمایندگان عراقی درباره طرح مبارزه با فساد + فیلم

چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 15:21

‏بغداد (العالم) - به دنبال تصویب بسته اصلاحی پیشنهادی نخست وزیر عراق برای مبارزه با فساد، نمایندگان عراقی حمایت کامل خود را از حیدر العبادی اعلام کردند.

"فالح الخزعلی" عضو مجلس عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: امیدواریم این اصلاحات بتواند پاسخ مناسبی برای درخواستهای تظاهر کنندگان عراقی و دستور مراجع باشد که دربرگیرنده مطالب اصلی و مهم و مهم ترین آن نیز چابک سازی وزارتخانه ها و بازخواست افراد فاسد است.

نمایندگان مجلس عراق بر حمایت از طرح های اصلاحی از سوی دولت یا پارلمان و هم چنین تمرکز تلاشها در این خصوص و ضرورت حمایت همه تشکل ها از این طرحها تاکید کردند.
برخی از نمایندگان نیز دو بسته اصلاحی شامل طرح دولت و مجلس، را مکمل یکدیگر و دربرگیرنده نکات مهمی در زمینه اجرای اصلاحات اعلام کردند.

"امین بکر" عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما با قدرت به نفع طرح های ارایه شده برای اصلاح رای دادیم چه طرح دولت یا طرح ریاستی مجلس و معتقدم این دو طرح یکدیگر را تکمیل می کنند.

"موفق الربیعی " یکی از اعضای مجلس عراق نیز در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، توپ هم اکنون در زمین نخست وزیر است و وی باید غباری که سال گذشته بر روی دولت نشست را پاک کند و با جرات و شجاعت و بدون تردید پیش برود و به عقب نکاه نکند و این طرح را با جرات و جسارت و شهامت اجرا کند.

بنابر این گزارش"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، متعهد شده است اصلاحات را اگر چه به قیمت جانش تمام شود، اجرا کند.

در جلسه دیروز(سه شنبه) پارلمان عراق که با حضور 297 نماینده برگزار شد، بسته اصلاحی پیشنهادی حیدر العبادی تصویب شد.

مجلس هم چنین با اجماع بسته اصلاحی مبنی بر جلوگیری از سهم بندی حزبی و طایفه ای مقامات عالی کشور، حذف معاونان ریاست جمهوری و رییس شورای وزیران و همچنین کاهش تعداد محافظان مسوولان دولتی را تصویب کرد.

"سلیم الجبوری" رییس مجلس در این جلسه گفت: "این اصلاحات به عنوان مرحله اول اصلاحات است و برخی نمایندگان و روسای تشکل ها نیز پیشنهاداتی داشتند که در مرحله دوم اعمال خواهد شد و همه مورد توافق قرار گرفته است.

پارلمان عراق همچنین بسته ای از اصلاحات پارلمانی را تصویب کرد که در آن دعوت به تصویب لایحه های راهبردی و چابک سازی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و ایجاد سازوکاری برای اشتغال زایی شده است.

 گفتنی است نخست وزیر عراق پس از درخواست مردم عراق و مراجع دینی برای ایجاد اصلاحات واقعی در نهادهای دولتی، طرحی را برای اصلاحات به پارلمان پیشنهاد داد.

پربیننده ترین خبرها