شمار جان‌باختگان گرمای شدید مصر به 61 نفر رسید

شمار جان‌باختگان گرمای شدید مصر به 61 نفر رسید
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 16:01

وزارت بهداشت و درمان مصر شمار کشته‌های ناشی از گرمای هوا را 61 نفر اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت مصر در بیانیه ای اعلام کرد: دیروز، سه شنبه، 21 نفر بر اثر گرمای هوا در این کشور جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب تعداد کشته ها از روز شنبه گذشته تا کنون به 61 نفر رسیده است.

گفتنی است در روزهای گذشته میزان گرما در مصر به 40 درجه رسید.

بیانیه وزارت بهداشت حاکی است که همه جان باختگان روز سه شنبه، سالخورده بودند و 581 نفر نیز در سطح کشور به دلیل گرمازدگی به بیمارستانها منتقل شدند که 377 نفر از آنان پس از بهبود وضعیت مرخص شدند.

این بیانیه حاکی است قاهره به تنهایی شاهد 10 مورد مرگ و میر بوده و سایر کشته ها نیز از استانهای سوهاج، الجیزه، الاقصر، اسیوط و دمیاط بودند.

در بیانیه وزارت بهداشت مصر آمده است: همه افرادی که از شنبه گذشته در اثر گرمازدگی کشته شده اند، سالخورده بودند.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: روز دوشنبه به دنبال افزایش شدید دمای هوا، 19 نفر کشته و 92 نفر نیز به دلیل گرمازدگی به بیمارستان منتقل شدند. شمار کشته ها تا یکشنبه شب به 21 نفر و مصدومان گرمازده نیز به 66 نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه در بیانیه ای از شهروندان به ویژه افراد سالخورده و کسانی که بیماریهای مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماران قلبی و افرادی که به مراقبت های ویژه نیاز دارند و هم چنین کودکان خواست با توجه به افزایش شدید دما، اقدامات پیشگیرانه انجام داده و به ویژه هنگام ظهر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

سازمان هواشناسی مصر نیز در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: بیشتر نقاط کشور روز چهارشنبه شاهد افزایش دما خواهد بود.

این سازمان پیش بینی کرد که دمای هوای قاهره به 37 درجه و دمای استانهای الاقصر، اسوان و قنا واقع در جنوب کشور به 46 درجه افزایش یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها