تظاهرات دمشقی‌ها در حمایت از شیعیان محاصره‌شدۀ ادلب +فیلم

چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 18:27

حومه دمشق، (العالم) ـ صدها نفر از مردم سوریه در منطقه سیده زینب (س) در ریف دمشق برای اعلام همبستگی با 40 هزار شهروند مناطق فوعه و کفریا که در محاصره تروریستها هستند، تظاهرات کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در ریف دمشق، تظاهرکنندگان با درخواست از جامعه بین المللی برای رفع محاصره دو منطقه فوعه و کفریا، تاکید کردند که ساکنان این مناطق به سبب محاصره و شلیک پی درپی گلوله های خمپاره، از بحران انسانی رنج می برند.

از منطقه سیده زینب (س) در ریف دمشق صدای آه و ناله و گریه به گوش می رسد، تظاهرکنندگان  تصاویرشهدا را به دست گرفتند. صدها نفر از اهالی کفریا و فوعه در ریف ادلب، برای همبستگی با خویشاوندانشان که در محاصره گروه های تروریستی هستند، در منطقه سیده زینب تظاهرات کردند و از جامعه بین المللی خواستند برای نجات آنها و رفع محاصره به سرعت وارد عمل شود.

سید محمد علی المسکی مؤسس مجلس اعلای مذهب جعفری در سوریه به خبرنگار العالم گفت: این دو منطقه کوچک ماه های مدیدی است که در محاصره گروه های تروریستی قرار دارد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان ونهادهای بین المللی گوشهای خود را بسته اند تا صداهای اهالی این مناطق را نشنوند.

یکی از تظاهرکنندگان خاطرنشان کرد: نشستی با کمیته صلیب سرخ جهانی برگزار کردیم، آنها توانستند کمکها را وارد ادلب کنند؛ اما این کمکها وارد فوعه نشد.

40 هزار غیرنظامی از بیش از 5 ماه در محاصره شدید گروههای تروریستی قرار دارند. تروریستها به طور مداوم این دو منطقه را هدف حملات خمپاره ای قرار می دهند و پس از محاصره آنجا، عناصر نظامی خود را برای یورش به این مناطق گردهم آورده اند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: به جوانان آنجا می گوییم؛ شما ثابت کردید که سوری هستید. از خداوند می خواهیم که شما را ثابت قدم گرداند. ما در کنار شما هستیم و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم، دعا در حق شماست.

دیگری اظهار داشت: دخترم که در فوعه زندگی می کند 5 فرزند کوچک دارد که سه تای آنها شیرخوارهستند. آنجا شیر و دیگر مایحتاج کودکان و مردم وجود ندارد.

شرکت کننده دیگر نیز تاکید کرد که اغلب شهدای فوعه و کفریا از زخمی هایی هستند بر اثر شدت خونریزی در بیمارستان جان خود را از دست دادند زیرا نتوانستند به دلیل نبود امکانات خونریزی زخمی ها را متوقف کنند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات به جز حمل پلاکارد و سر دادن شعار، راه دیگری برای ابراز احساسات در همبستگی با اهالی کفریا و فوعه ندارند. این تظاهرات به دنبال آن برگزار شد که عناصر مسلح گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح با حمله به فوعه و کفریا، محله های غیرنظامیان را با شمار زیادی گلوله های خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن برخی از اهالی به شهادت رسیدند. در همین حال کمیته های مردمی مسوول دفاع از منطقه، با مهاجمان به مقابله برخاستند و خسارتهایی بر آنان وارد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها