حساب جعلی توییتر العالم، دروغ‌پراکنی می‌کند +عکس

حساب جعلی توییتر العالم، دروغ‌پراکنی می‌کند +عکس
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 20:57

همزمان با سالگرد استقلال بحرین، عوامل وابسته به رژیم آل‌خلیفه با ایجاد یک حساب کاربری جعلی به نام شبکه العالم در سایت توییتر، نسبت به نشر اکاذیب و انتشار اخبار دروغین به نقل از شبکه العالم اقدام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این حساب کاربری جعلی که به طرزی ماهرانه و با جایگزین کردن حرف انگلیسی  (i) به جای (l) در آدرس صفحه ایجاد شده، تلاش جاعلان این بوده که بیشترین شباهت ممکن با آدرس صفحه توییتر العالم (https://twitter.com/alalam_news) پدید آید، به طوری که با توجه به شباهت کامل در سایر موارد، در نگاه اول کمتر کسی می تواند به این تغییر جزئی پی ببرد. هرچند تعداد توییت ها و دنبال کنندگان محدود در این صفحه جعلی (در مقایسه با دنبال کنندگان چند صد هزاری صفحه اصلی توییتر العالم) نشانۀ آشکار دیگری از تقلبی بودن آن است. 

بدین ترتیب، همزمان با سالروز استقلال بحرین، برخی طرفهای اطلاعاتی وابسته به نظام این کشور با پخش اخباری دروغین از فعالیتهای انقلابی بحرین، در اقدامی مذبوحانه با هدف ضربه زدن به فعالیتهای انقلابی و مسالمت آمیز مردمی بحرین، این اخبار را به شبکه خبری العالم منسوب می کنند.

این حساب جعلی توییتر منسوب به شبکه العالم، خبری تحت عنوان "جمعیت های سیاسی در# بحرین با درخواستهای ائتلاف 14 فوریه برای مشارکت در # خیزش مردمی 14 اگوست به سبب عدم حضور رهبران تاثیر گذار که در زندانها بسر می برند، مخالفت کرده اند" منتشر کرده است. این خبر در برخی شبکه های ارتباط اجتماعی بحرین منتشر شد، در حالی که صحت ندارد و شبکه العالم تاکید می کند که این صفحه ساختگی و اخبار آن کذب است.

شبکه العالم به خوانندگان خود یادآور می شود که تنها صفحه العالم در تویتر را با این آدرس دنبال کنند: twitter.com/alalam_news

در این صفحه، علامت تایید (verified) در ذیل تصویر آرم شبکه العالم دیده می شود.

گفتنی است از دو ماه پیش هم سعودی‌های متجاوز به یمن شبکه ای ساختگی تحت نام العالم راه اندازی کرده اند. این شبکه با لوگو و نام العالم، اخباری دروغین درباره یمن منتشر می کند و برای ایجاد فتنه طائفی و نفرت پراکنی میان مسلمانان در تلاش است.

دستگاه های اطلاعاتی سعودی نیز یک ماه پیش صفحه شبکه العالم در تویتر و یوتیوب را هک کردند، اما کارشناسان فنی العالم موفق شدند مجددا آن را در اختیار بگیرند.

 

صفحه اصلی توییتر العالم و هشدار درباره ایجاد حساب جعلی

 

پربیننده ترین خبرها